پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار:

ساماندهي گلزارهاي شهدا با جديت دنبال شود

کد خبر: 179372 تاریخ انتشار: 1401/07/21 14:28:16
نمایش: 741
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: بايد جلسات ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در تمامي شهرستان‌ها به‌صورت مستمر برگزار شود، براي ساماندهي گلزارهاي شهدا اعتبار بسيار خوبي در سال‌جاري در نظر گرفته شده است، ساماندهي گلزارهاي شهدا با جديت دنبال شود.
غلامعلي حيدري21 مهرماه در ديدار با روساي ادارات بنياد شهيد و ايثارگران شهرستان‌هاي چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه بنياد شهيد و امور ايثارگران متولي ارائه خدمت به جامعه ايثارگر در کشور است، اظهار کرد: جامعه ايثارگر بخش بزرگي از جامعه را کشور تشکيل مي‌دهند، اين قشر در دوران سخت انقلاب اسلامي با فداکاري جان خود را به ميدان آوردند و بايد قدردان اين ايثار و فداکاري باشيم.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: افرادي که از کيان نظام مقدس جمهوري اسلامي دفاع مي‌کنند، شايسته خدمت هستند و همه مسئولان وظيفه دارند تا براي ارائه خدمت به اين قشر تمام توان خود را به‌کار بگيرند، زماني‌که پايه‌هاي انقلاب اسلامي هنوز مستحکم نشده بود، کشور درگير چالش‌هاي متعدد بود و افراد زيادي با فداکاري توطئه‌هاي دشمنان را خنثي مي‌کردند.

وي با اشاره به ترورهاي رخ داده در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي، توضيح داد: دموکرات‌ها و کومله‌ها در تلاش بودند را کشور تجزيه کنند، بنابراين دست به ترور مي‌زنند و همچنين اجازه نمي‌دادند در برخي استان‌هاي مرزي کشور خدمتي توسط جمهوري اسلامي به مردم ارائه شود، در طي چند سال 17 هزار ترور در کشور رخ داد، اما مردم اجازه ندادند که به اين انقلاب نوپا آسيب وارد شود.

حيدري با بيان اينکه در دوران دفاع مقدس شاهد ائتلاف بين‌المللي براي حمله به ايران اسلامي بوديم، گفت: به برکت رهبري امام راحل و فداکاري رزمندگان، شهدا و آزادگان کشور در مقابل دشمن متجاوز پيروز شد، شاهد بوديم که آزادگان در زندان‌هاي رژيم بعث در شرايط بسيار دشواري قرار داشتند، اما ايستادگي کردند، بنابراين بايد ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهدا و ايثارگران براي خدمت به اين قشر توان خود را به‌کار بگيريم.

استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: فرهنگ ناب دفاع‌مقدس بايد در جامعه نهادينه شود، رزمندگان در دوران دفاع مقدس از اسلام دفاع کرد و اين دفاع تنها دفاع در برابر متجاوز نبود که اين مسئله در احکام ديني نيز مورد تاکيد است.

وي با بيان اينکه براي حل مشکلات ايثارگران، جانبازان و خانواده‌هاي شهدا نيازمند کار جهادي هستيم، عنوان کرد: بايد خدماتي که به اين قشر ارائه مي‌شود در تراز ايثار و فداکاري که انجام دادند، باشد، امورات بنياد شهيد و ايثارگران با ديگر دستگاه‌هاي متفاوت است و بايد شاهد اقدامات جهادي در اين حوزه باشيم.

حيدري با بيان اينکه مردم از برنامه‌هاي مرتبط با شهدا به‌خوبي استقبال مي‌کنند، توضيح داد: برگزاري يادواره‌ها و کنگره‌هاي شهدا در دستور کار باشد، تلاش شود تا يادواره‌هاي شهدا در محلات، مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها برگزار شود، همچينين توليد محتوا براي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در فضاي مجازي در دستور کار قرار بگيرد.

استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: بايد جلسات ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در تمامي شهرستان‌ها به‌صورت مستمر برگزار شود، براي ساماندهي گلزارهاي شهدا اعتبار بسيار خوبي در سال‌جاري در نظر گرفته شده است، نبايد هيچ جاده دسترسي به گلزار شهدا و محل تدفين شهداي گمنام خاکي باشد، ساماندهي گلزارهاي شهدا با جديت دنبال شود.

وي با اشاره به اجراي طرح سپاس در چهارمحال و بختياري، گفت: در راستاي اجراي اين طرح از تعدادي از خانواده‌هاي شهدا در استان سرکشي به‌عمل آمد، تلاش شود با يک برنامه‌ريزي منسجم و با استفاده از تمامي ظرفيت‌هاي دستگاه‌هاي اجرايي، سپاه و بسيج از تمامي خانواده‌هاي شهدا در استان تا دهه فجر سرکشي به‌عمل آيد.

حيدري تصريح کرد: اشتغال فرزندان خانواده‌هاي ايثارگران و تبديل وضعيت آنان در دستگاه‌هاي اجرايي مورد توجه جدي قرار بگيرد، اين مسئله قانون مجلس شوراي اسلامي و مصوبه دولت است، اگر دستگاهي در اين خصوص کوتاهي کند با آن دستگاه برخورد خواهيم کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان گفت: پرداخت تسهيلات اشتغالزايي به ايثارگران، خانواده شهدا، جانبازان و ايثارگران در دستور کار قرار بگيرد تا از اين طريق بتوان بحث اشتغال اين قشر را نيز مرتفع کنيم.

انتهاي پيام



 

ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06