پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

70 درصد روستاييان زيرپوشش بيمه اجتماعي قرار مي گيرند

کد خبر: 20280 تاریخ انتشار: 1397/03/31
نمایش: 2469
اخبار
70 درصد از جمعيت روستايي و عشايري کشور تا پايان برنامه ششم توسعه زيرپوشش بيمه اجتماعي قرار مي گيرند.
محمدرضا واعظ مهدوي شامگاه پنجشنبه در آيين اختتاميه همايش 2 روزه مديران صندوق بيمه کشاورزان، روستائيان و عشاير کشور در کوهرنگ افزود: يکي از نقاط ضعف حوزه بيمه اي کشور، مغفول ماندن بيمه روستاييان و عشاير بود که پس از 20 سال گذشت از عمر انقلاب اسلامي اين امر محقق شد.

وي، حق بيمه روستائيان و عشاير را 200 هزار ريال اعلام کرد و گفت: دولت سهم کارفرماي اين بيمه را تقبل کرده و اين فرصت بسيار خوبي براي بهره مندي روستاييان و عشاير از خدمات بيمه اي است.

واعظ مهدوي با بيان اينکه 27 هزار نفر از جمعيت 107 هزار خانواري روستايي عشايري چهارمحال و بختياري تحت پوشش بيمه اجتماعي قرار گرفته اند، تصريح کرد: برآورد شده است 50 هزار خانوار جمعيت روستايي اين استان تحت پوشش هيچ بيمه اي نيستند و شايسته است تا از اين فرصت استفاده کنند.
مديرعامل صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان، روستائيان و عشاير خاطرنشان کرد: دولت 240 ميليارد ريال اعتبار براي بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير چهارمحال و بختياري اختصاص داده و چنانچه مردم منطقه حق بيمه خود را پرداخت کنند اين اعتبار هرچه زودتر جذب مي شود.

استاندار چهارمحال و بختياري نيز در اين همايش وعده داد تا از رديف اعتبارات دولتي حق بيمه 20 هزار نفر از جمعيت روستايي و عشايري استان را تقبل کند.

اقبال عباسي افزود: براي اين منظور 4 ميليارد ريال اعتبار اختصاص مي يابد تا هم به مردم منطقه کمک شود و هم عاملي براي هدايت ساير روستائيان به سمت بيمه اجتماعي باشد.

وي با تاکيد بر تقويت ارتباط بين مسئولان و روستائيان استان، تصريح کرد: ارتباط ضعيف مسئولان به اعتماد مردم خدشه وارد مي کند و خدماتي که به آنها ارائه شده مدنظر قرار نمي گيرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1402/12/05