پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

وثيقه بانکي مانع جذب تسهيلات روستايي است

کد خبر: 20305 تاریخ انتشار: 1397/04/05
نمایش: 2803
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به عملکرد نامطلوب براي جذب تسهيلات مشاغل روستايي و عشايري استان، شرط وثيقه بانکي را مانعي براي جذب اين تسهيلات دانست.
اقبال عباسي در جلسه کميسيون رفع تداخلات استان چهارمحال و بختياري با حضور معاون وزير جهادکشاورزي افزود: براي توسعه کسب و کار و رونق اشتغالزايي در روستاها تسهيلات قابل توجه و ارزان قيمتي در نظر گرفته شده اما تاکنون در جذب اين تسهيلات ناموفق عمل شده است.

وي ادامه داد: براي دريافت اين تسهيلات، روستاييان بايد وثيقه ملکي در گرو بانک قرار دهند، درحالي که املاک روستاييان فاقد سند است و همين موضوع سبب شده تا در دريافت تسهيلات با مشکل مواجه شوند.

عباسي با تاکيد بر صدور سند اراضي کشاورزي استان تصريح کرد: با صدور سند هم مي توان بين اراضي دولتي و مردم تفکيک قائل شد و هم روستاييان مي توانند با ارائه سند ملکي خود از تسهيلات تخصيصي بهره مند شوند.

استاندار چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: براي رفع اين مشکل از همه اختيارات استاني استفاده مي شود تا در انجام امور روستاييان تسريع شود.

عباسي در ادامه کاغذ بازي اداري را عامل بي اعتمادي و نارضايتي مردم نسبت به دستگاه هاي اجرايي دانست و گفت: بسياري از امور مردم در پيچ و خم هاي اداري ماه ها معطل مي ماند و اين موضوع نه تنها در روند امور مردم عادي وقفه ايجاد مي کند بلکه مانع از جذب سرمايه گذاران مي شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07