پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

جذب تسهيلات اشتغال روستايي ضعيف است

کد خبر: 30710 تاریخ انتشار: 1397/06/21
نمایش: 2528
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با انتقاد از عملکرد ضعيف جذب تسهيلات مشاغل روستايي و عشايري گفت: عملکرد ضعيف دستگاه ها به وزارتخانه هاي آنها گزارش مي شود.
اقبال عباسي روز چهارشنبه در کارگروه تخصصي اشتغال اين استان افزود: بارها در جلسات متعدد نسبت به عملکرد ضعيف بانک هاي عامل و 4 دستگاه اجرايي استان در خصوص جذب ضعيف تسهيلات مشاغل روستايي و عشايري استان تذکر و نسبت به اصلاح اين روند مهلت داده شده است.

وي ادامه داد: با وجود اين تذکرها، بانکها و 4 دستگاه اجرايي استان نتوانستند در فرصت هاي تعيين شده نسبت به رفع مشکلات و ايجاد هماهنگي بين بخشي، موفق عمل کنند و در نتيجه، استان در جذب تسهيلات در وضعيت نامطلوبي قرار گرفته است.

عباسي تصريح کرد: پيگيري حقوق و منافع عمومي استان تعارف بردار نيست و تکليف دستگاه هايي که در اين خصوص عملکرد ضعيفي دارند با وزارتخانه هاي مربوطه تعيين مي شود.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به نرخ بالاي بيکاري اين استان ، تخصيص اعتبار و اجراي طرح هاي مشاغل روستايي، خانگي و فراگير را تدبير دولت براي مهار اين وضعيت عنوان کرد و گفت: بايد از اين ظرفيت، بهترين استفاده را کرد و دستگاه ها با رفع مشکلات موجود در رونق اشتغالزايي بيش از پيش همت کنند.

عباسي، با اشاره به عملکرد مطلوب استان در حوزه مشاغل خانگي ، تصريح کرد: اين استان سال گذشته با جذب حداکثري اعتبارات تخصيصي، رتبه سوم کشور را کسب کرد و انتظار مي رود در حوزه مشاغل روستايي و عشايري نيز به همين روش عمل شود.

وي، ناهماهنگي بين بانک هاي عامل و دستگاه هاي اجرايي را عامل مهمي در روند نامطلوب جذب تسهيلات عشايري، روستايي استان عنوان کرد و گفت: به طور متوسط 12 درصد اعتبارات اين حوزه از سوي بانک ها به متقاضيان پرداخت شده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07