پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري

جذب نشدن تسهيلات اشتغال روستايي ضعف مديران نيست

کد خبر: 30774 تاریخ انتشار: 1397/07/07 17:11:00
نمایش: 1464
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: جذب نشدن کامل تسهيلات اشتغال روستايي در اين استان نشانه ضعف مديران دولتي و بانکي استان نيست چرا که هنوز تعدادي از پرونده هاي دريافت تسهيلات در مرحله بررسي و دريافت وام است.
اقبال عباسي روز پنجشنبه در شوراي برنامه ريزي و توسعه چهارمحال و بختياري با دفاع از مديران دستگاه هاي اجرايي و مديران عامل بانک هاي استان تاکيد کرد: امسال بيش از 20 هزار ميليارد ريال تسهيلات بانکي در اين استان پرداخت شده است که اين روند همچنان ادامه دارد.

وي سهم چهارمحال و بختياري از تسهيلات اشتغال روستايي و عشايري را سه هزار و 140 ميليارد ريال عنوان کرد و افزود: اين سهميه بالاترين ميزان در استان هاي کشور است.

عباسي تصريح کرد: از اين ميزان سهميه تاکنون تنها 50 درصد به استان ابلاغ شده که بيشتر آن عقد قرارداد و يا پرداخت شده است.

وي يادآور شد: چهارمحال و بختياري اعتبارات عمراني، هزينه اي و جاري را 100 درصد جذب کرده است و در پرداخت تسهيلات اشتغال فراگير رتبه سوم کشور و در پرداخت تسهيلات سه جانبه بنياد برکت، استانداري و بانک هاي سينا و پارسيان مقام دوازدهم کشور را کسب کرده اما تقديري صورت نگرفته است.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: علت تاخير در جذب تسهيلات اشتغال روستايي و عشايري بررسي و نتيجه آن اعلام شود و مشکل جذب تسهيلات اشتغال روستايي و عشايري از مديران دستگاه هاي اجرايي چهارمحال و بختياري و مديران عامل بانک هاي استان نيست.

عباسي تاکيد کرد: البته نوع رتبه بندي و شاخص هاي ارزيابي ميزان جذب اين نوع تسهيلات هم در سطح ملي صحيح نيست و اشکال دارد.

وي افزود: مدتي پيش رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور براي تسريع در روند اجرايي طرح هاي مهمي مانند راه آهن اصفهان – شهرکرد – اهواز، احداث بيمارستان هزار تختخوابي شهرکرد، ساخت بزرگراه شهرکرد – ايذه – اهواز دستورات لازم را به معاون اقتصادي و هماهنگي سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرده است.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: اين در حالي است که هنوز وضعيت اين طرح ها مشخص نشده است و نسبت به آن بي توجهي صورت گرفته است.

وي يادآور شد: پيگيري مجدد وضعيت اين طرح ها و تلاش براي اجرايي شدن آن از طريق معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور در اولويت قرار دارد.

عباسي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: اعتباري براي بيمه عشاير چهارمحال و بختياري و جبران بخشي از خسارات وارده به آنان در حوزه هاي مختلف طبيعي و غيرمترقبه اختصاص يابد.

وي گفت: سازمان مديريت و برنامه ريزي چهارمحال و بختياري به عنوان دبيرخانه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان براي دعوت از نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي دقت بيشتر داشته باشد.

رئيس شوراي برنامه ريزي و توسعه چهارمحال و بختياري در بخش ديگري از سخنان خود به کسر اعتبارات جهاد کشاورزي شهرستان کيار انتقاد و تاکيد کرد: نبايد اعتبارات بخش توليد کاهش يابد و آن را براي خريد تجهيزات برخي ادارات شهرستاني هزينه کرد.

وي افزود: اعتبارات حوزه معدن و اکتشافات معدني سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري در شهرستان بروجن نبايد کاهش مي يافت.

عباسي تصريح کرد: سازمان مديريت و برنامه ريزي چهارمحال و بختياري نشستي را با فرمانداران شهرستان هاي کيار و بروجن و مديران کل صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزي استان برگزار و نسبت به تجديد نظر در اين بخش اقدام کند.

وي يادآور شد: تکميل طرح هاي نيمه تمام داراي پيشرفت فيزيکي بالاي 60 درصد و واگذاري برخي پروژه هاي دولتي به بخص خصوصي واجد شرايط جزو مهمترين برنامه هاي مسئولان چهارمحال و بختياري محسوب مي شود.

در نشست امروز شوراي برنامه ريزي و توسعه چهارمحال و بختياري کليات اجرايي 10 طرح سرمايه گذاري به تصويب رسيد.

اين طرح ها شامل انبار نگهداري مواد غذايي، پرورش گوسفند داشتي، طرح گردشگري دره عشق،نيروگاه خورشيدي، گلخانه، توليد شن و ماسه کوهي، پرورش شترمرغ، پرورش باغ پرندگان، افزايش زيربناي احداث پايانه فيبر نوري تصويب شد.

براساس گزارش ، تاکنون 50 درصد سهميه چهارمحال و بختياري از تسهيلات اشتغال روستايي و عشايري ابلاغ شده که برابر آن طرح به بانک هاي عامل استان معرفي، 50 درصد آن عقد قرارداد و پرداخت شده است.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06