پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

کالاهاي اساسي به اندازه کافي تامين شده است

کد خبر: 30809 تاریخ انتشار: 1397/07/11
نمایش: 2014
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه مشکلي در خصوص تامين کالا در اين استان وجود ندارد، گفت: بازار اين استان در 2 ماه اخير با کمترين تنش روبرو شد.
اقبال عباسي در کارگروه تنظيم بازار چهارمحال و بختياري، گفت: 2.2 درصد کاميون‌هاي کشور در اين استان هستند که اين رقم با احتساب کاميون‌ و خودروهاي ديگر درون‌شهري و کاميون‌هاي معدني بيشتر از اين ميزان هم مي‌شود.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه اين استان در اعتراضات اخير امن و بدون هيچگونه مسئله‌اي بوده و حمل و نقل در آن به‌صورت عادي انجام مي‌گرفته است، افزود: اين امن بودن استان حاصل همراهي و همکاري کاميون‌داران است و اين موضوع جاي تشکر دارد که به فکر امنيت استان و آرامش مردم بودند.

وي ادامه داد: دولت 20 ميليارد تومان بودجه براي جبران خسارت‌هاي کاميون‌داراني پيش‌بيني کرده است که خودروي آن‌ها در جاده‌ها مورد حمله و بعضا خسارت قرار گرفته است.

عباسي تاکيد کرد: کاميون‌داراني که در سيستم اداره‌کل حمل و نقل و پايانه‌هاي چهارمحال و بختياري ثبت نام نشده‌اند شناسايي، ساماندهي و در نهايت تلاش شود براي آن‌ها سهميه جداگانه لاستيک از مرکز گرفته شود، سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري پيگير اختصاص اين سهميه از مرکز باشد.

عباسي بيان کرد: ليست شرکت‌هايي که در چهارمحال و بختياري خوراک طيور وارد مي‌کنند و عواملي که توزيع‌کننده آن هستند در اختيار اداره‌کل تعزيرات حکومتي استان قرار گيرد تا نظارت کافي روي آن‌ها صورت گيرد.

عباسي با تاکيد بر اينکه در کنار رانندگان چهارمحال و بختياري جا دارد از بازاريان و کسبه استان هم قدرداني شود که در اين شرايط نهايت همراهي را داشتند و تنها چند مورد انگشت‌شمار دست به احتکار کالا زدند، عنوان کرد: ابتدا بايد تلاش کنيم کالا به فور تامين و توزيع شود، سپس بر چگونگي ارائه آن به بازار نظارت داشته باشيم، هر سه فاکتور تامين، توزيع و نظارت بر کالا و بازار بايد بر مبناي کالاهاي اساسي باشد تا تب خريد در بين مردم بالا نرود.

وي اضافه کرد: دولت بارها اعلام کرده ارز به اندازه کافي براي واردات کالا در اختيار دارد و نمونه آن در واردات 5 ميليون حلقه لاستيک بود، نياز کاميون‌هاي کشور به لاستيک 5 ميليون حلقه است که يک ميليون آن در کشور توليد مي‌شود و مابقي آن از خارج از کشور خريداري شده و هيچ جاي نگراني در تامين آن وجود ندارد.

استاندار تصريح کرد: ايجاد اميد در بين مردم عين خدمت است وانتظار مي رود رسانه ها نيز در استرس زدايي از مردم بکوشند و اميدآفريني کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07