پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار تاکيد کرد

چهارمحال و بختياري عاري از آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان است

کد خبر: 30888 تاریخ انتشار: 1397/07/29
نمایش: 3580
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: امسال تاکنون در اين استان هيچ گونه موردي از آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان مشاهده نشده و مشکلي در اين خصوص وجود ندارد.
اقبال عباسي روز يکشنبه در ستاد آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: با توجه به فعاليت برخي از مردم استان در حوزه دام، طيور و کشاورزي مراقبت براي پيشگيري از شيوع آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان بايد مورد توجه باشد.

وي افزود: براي جلوگيري از شيوه احتمالي آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان در چهارمحال و بختياري دستگاه هاي اجرايي مرتبط استان در آماده باش کامل قرار گيرند.

عباسي تصريح کرد: اداره کل دامپزشکي چهارمحال و بختياري علاوه بر بهره گيري از توان دستگاه هاي اجرايي دولتي از ظرفيت بخش خصوصي، مردم و سازمان هاي مردم نهاد نيز براي جلوگيري از شيوع و يا مقابلع با اين بيماري استفاده کند.

وي يادآور شد: ايستگاه هاي کنترل و قرنطينه در ورودي هاي چهارمحال و بختياري فعال شود و نيروي انتظامي از ورود دام  و طيور مشکوک و بدون مجوز به استان جلوگيري به عمل آورد.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: شهرداري ها و دهياري هاي استان براي معدوم سازي و يا دفن اصولي و بهداشتي لاشه پرندگان احتمالي آلوده به آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان آمادگي داشته باشند.

وي گفت: شناسايي مکان هاي پرخطر و در معرض آسيب اين نوع بيماري و اطلاع رساني به موقع، شفاف و علمي به مردم در اولويت قرار گيرد.

عباسي تاکيد کرد: با مديريت بهنگام و بهره گيري از ظرفيت علمي نيروهاي دولتي، مردمي و سازمان هاي مردم نهاد به راحتي مي توان از شيوع آنفلوآنزاي فوق حاد پرندگان جلوگيري کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07