پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

نکوداشتي از جنس مادر

کد خبر: 30987 تاریخ انتشار: 1397/08/23
نمایش: 2689
اخبار
نخستين آئين نکوداشت مادران نمونه چهارمحال و بختياري روز چهارشنبه با حضور اقبال عباسي استاندار چهارمحال و بختياري و نماينده مردم شهرستان هاي شهرکرد،بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي و به همت بنياد بين المللي مادر در اتاق بازرگاني، صنايع ، معادن و کشاورزي استان با شکوه خاص برگزار شد.
استاندار چهارمحال و بختياري در اين آئين با گراميداشت مقام مادر از ايثارگري ها مادر خود سخن گفت و افزود: جبران زحمات مادر کاري مشکل است اما هرکس مي خواهد به عالي ترين مقامات انساني دست پيدا کند بايد مادر خود را مورد احترام و محبت قرار دهد.

اقبال عباسي تصريح کرد: مادر نمونه والاي صبوري، مقاومت، استواري، گذشت و عشق است که جز با عشق و محبت نمي توان از اين مقام والا قدرداني کرد.

وي تصريح کرد: انتظار مي رود نقش و جايگاه مادر در جامعه بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد و تکريم مادر به يک فرهنگ عميق و هميشگي تبديل شود.

🔸بنيانگذار بنياد فرهنگي بين المللي مادر نيز در اين آئين با گراميداشت مقام مادر اظهار داشت: به جايگاه و اهميت نقش مادر هم در آموزه هاي ديني و هم در فرهنگ ملي ما بخوبي پرداخته شده و ضروري است تا در راستاي حفظ و تقويت شان مادران بيش از پيش اقدام شود.

غلامرضا محمدي افزود: امروز بواسطه سقوط اخلاق در بخشي از جامعه، مقام مادر آنگونه که شايسته است تکريم نمي شود که اين موضوع مي تواند براي آينده هر جامعه اي خطرناک باشد.

وي با بيان اينکه کانون هر جامعه، خانواده و قلب هر خانواده مادر است، تصريح کرد: اگر اين قلب بدرستي کار نکند کل جامعه فرو مي پاشد.

بنيانگذار بنياد بين المللي مادر در ادامه 3 عامل پدر، مادر و همسر را از عوامل اساسي موفقيت هر فردي عنوان کرد و گفت: اگر بخواهيم جامعه متعالي و خوشبخت داشته باشيم بايد خانواده متعالي بسازيم.

محمدي، ايمان به خدا، اميد به آينده، تلاش، احترام به ديگران و شرکت در امور خيريه را پنج اصل موفقيت بشر دانست و خاطرنشان کرد: بي شک در اين ميان جوانان با بهره گيري از تجربه و راهنمايي والدين خود مي توانند بسيار موفق عمل کنند.

وي افزود: امروز (23 آبان) در تقويم بنياد بين المللي مادر با عنوان روز چهارمحال و بختياري ثبت شد.

🔸مشاور استاندار و سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداري چهارمحال و بختياري نيز در اين آئين اظهار داشت: مادر در همه فرهنگ ها و همه جوامع بشري از منزلت و ارزش والايي برخوردار است و در ايران نيز داراي جايگاه خاصي است.

پريسا ابراهيم پور ادامه داد: در کشورمان مادران ايثارگر، شاغل، خانه دار در هر قشر و جايگاهي که هستند بايد تکريم شوند و منزلت واقعي آنها در جامعه بخوبي تبيين شود.

وي، تربيت فرزندان را ارزشمندترين نقش مادرانه عنوان کرد و گفت: با تربيت نسلي موفق و سالم مي توان جامعه اي پيشرفته و متعالي ايجاد کرد.

در پايان اين نکوداشت، ضمن رونمايي از يادبود بنياد مادر در استان، از مادران شايسته و نمونه استان تجليل شد.

همچنين در اين آيين اقبال عباسي استاندار چهارمحال و بختياري بعنوان عضو افتخاري بنياد بين المللي مادر معرفي شد.

بنياد بين المللي مادر يک بنياد فرهنگي بين المللي است که بصورت صددرصد غيردولتي است و وابسته به هيچ ارگان، نهاد، حزب و يا گروهي نيست.

آشناسازي بيش از پيش جامعه به ويژه نسل جوان با نقش مادر، تبيين و تاثير نقش مادران در ساختن جامعه ايده آل، ايجاد مراکز مشاوره براي مادران، آموزش مسئوليت هاي خطير مادري به خانم هاي جوان و انتخاب مادران نمونه و تجليل و قدرشناسي از آنها از جمله اهداف اين بنياد به شمار مي رود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07