پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون وزير کشور:

شهرداران به دنبال خلاقيت باشند

کد خبر: 30989 تاریخ انتشار: 1397/08/24 12:09:41
نمایش: 3364
اخبار
معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير کشور، به شهرداران و دهياران توصيه کرد ، در اجراي برنامه هاي عمران شهري و روستايي به دنبال خلاقيت و نوآوري باشند.
مهدي جمالي نژاد چهارشنبه شب در نشست با شهرداران و دهياران چهارمحال و بختياري در سالن شهيد جعفرزاده سازمان برنامه و بودجه استان افزود: برنامه هاي خلاقانه با کمترين هزينه و اعتبارات مالي قابل اجراست و با وضع موجود اعتبارات، شهرداري ها اجراي برنامه هاي خلاقانه ضروري است.

وي با ذکر مثال از زمان حضور خود به عنوان شهردار يزد در بهره گيري از پساب ها براي آبياري فضاي سبز و توسعه روشنايي شهري آن، تصريح کرد: شهرداري ها براي اجراي طرح هاي عمراني از ظرفيت دستگاههاي اجرايي در استان ها استفاده کنند، چرا که اعتبارات شهرداري ها جوابگوي طرحهاي نيمه تمام عمراني نيست.

جمالي نژاد بيان کرد: شهرداري ها در حوزه درآمدي خود نيز بايد طرحهاي خلاقانه داشته باشند تا بتوانند کمبود اعتبارات را جبران کنند.

وي ، اعتماد سازي را يکي ضرورت هاي حوزه شهرداري ها دانست و گفت: شهرداري ها به عنوان خاکريز نخست مطالبات مردمي که بيشترين خدمت رساني را مي کنند، بايد ديوار اعتماد را بالاتر ببرند و اگر اين اعتماد سازي نشود، با تمام بودجه همه نمي توان کاري کرد.

جمالي نژاد اظهار داشت: اگر اين اعتمادسازي انجام شود، سرمايه گذاران به سمت حضور در طرحهاي عمراني شهري حضور گسترده تري نسبت به گذشته خواهند داشت.

معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير کشور در خصوص تخصيص قير رايگان به شهرداري ها و دهياري ها که به عنوان مطالبات شهرداران و دهياران استان در اين نشست مطرح شد افزود: تنها 13درصد از سهميه قير رايگان به شهرداري ها اختصاص مي يابد و بيش از 40 درصد از اين سهميه به بخش مسکن و شهرسازي اختصاص دارد.

وي ، از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي خواست سهميه قير رايگان شهرداري ها را به بيش از 20 درصد افزايش دهند تا سهميه قير شهرداري ها در عمران شهري بيشتر شود.

جمالي نژاد يادآور شد: مجلس شوراي اسلامي 32هزار ميليارد ريال براي حوزه شهرداري ها اختصاص يافته است و اميد است اين ميزان اعتبار در بودجه سال 98 به شهرداري ها و وزارت کشور تخصيص داده شود.

وي با اشاره به تاکيد رئيس جمهوري براي نوسازي ناوگان حمل و نقل گفت: خودروسازان در اين بخش بيشتر توليدات خود را به اتوبوس هاي برون شهري اختصاص مي دهند و انتظار است در اين بخش توليد اتوبوس هاي دورن شهري نيز در دستورکار توليدات شرکت هاي خودروسازان قرار گيرد.

جمالي نژاد ،در خصوص مطالبات شهرداران نسبت به تعيين تکليف نيروهاي شرکتي و تبديل وضعيت کارکنان شهرداري ها نيز گفت: اين مساله از سوي وزارت کشور در دست بررسي است و اين مشکل نيز رفع خواهد شد.

معاون وزير کشور با اشاره به ظرفيت هاي گردشگري اين استان و طبيعت بکر آن گفت: چهارمحال و بختياري قطعاتي از بهشت را در خود دارد و شهرداران و دهياران براي حفظ اين موهبت الهي بيشترين وظيفه را دارند.

در اين نشست که استاندار و سه نماينده چهارمحال و بختياري حضور داشتند نورالله غلاميان دهکردي شهردار شهرکرد به نمايندگي از شهرداران و معصومه جهان بين به نمايندگي از دهياران مطالبات شهرداران و دهياران در خصوص تبديل وضعيت هاي نيروهاي شهرداري ها، امنيت شغلي دهياران ، حمکراني محلي شوراها و شهرداري ها، تخصيص قير رايگان، تبعيض پرداخت بين کارکنان شهرداري ها با ساير دستگاه هاي اجرايي ، جمع آوري پسماندهاي شهري نظرات خود را مطرح کردند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07