پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري

شهرداري ها نيازمند قانون جامع و به روز هستند

کد خبر: 30990 تاریخ انتشار: 1397/08/24 12:12:41
نمایش: 3318
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه قانون شهردارهاي ها و دهياري ها متعلق به دوره هاي گذشته است ، گفت: شهرداري ها و دهياري ها نيازمند قانون منسجم و به روز است تا بتوانند برنامه هاي خود را به بهترين شکل به پيش ببرند.
اقبال عباسي چهارشنبه شب در نشست معاون وزير کشور با شهرداران و دهياران اين استان افزود: قانون جامع منسجم و بروز يکي از نيازهاي شهرداري هاست که اميد است با همکاري مجلس شوراي اسلامي اين قانون مصوب شود.

وي گفت: قانون شهرداري ها و دهياري ها مرتبط به سال 1334 است که شهرداري ها را نهادي غير دولتي ، مردمي و خودکفا عنوان کرده است.

استاندار چهارمحال و بختياري يادآور شد: شهرداري ها بايد تکاليف و وظايف خود را براساس امکانات موجود براي مردم تشريح کنند، زيرا بودجه و اعتبارات شهرداري ها محدود است و نمي تواند به همه مطالبات مردم پاسخ دهد.

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: بودجه شهرداري از 4 محور اصلي خدمات دهي ، کمک هاي دولتي ، سرمايه گذاري و دريافت هدايا مانند زمين تامين مي شود که در استانهاي کوچک درآمدهاي سرمايه گذاري و هداياي مردمي به شهرداري ها وجود ندارد.

به گفته وي، شهرداري هاي اين استان از محل سرمايه گذاري ها هيج درآمدي ندارد و کمک هاي دولتي به شهرداري تنها در همان حوزه و طرح تعريف شده هزينه مي شود و تنها درآمد شهرداري هاي استان در بخش خدمات است.

استاندار چهارمحال و بختياري ، اختصاص بخشي از اختيارات دولت به شوراها و شهرداري ها را يک ظرفيت براي شهرداري ها دانست و گفت: اين اختيارات در شوراها و شهرداري ها کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته وي، خدمات برخي از دستگاه هاي اجرايي از سوي شهرداري ها در حال انجام است و در اين زمينه دستگاه هاي اجرايي بايد به شهرداري ها توجه بيشتري داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختياري ، محدوده بدون طرح هادي در روستاها را از مشکلات دهياري ها دانست و پيشنهاد داد در اين زمينه توجه بيشتري به طرحهاي هادي شود.

معاون وزير کشور نيز فعاليت شهرداري ها و دهياري هاي اين استان را مطلوب عنوان کرد و گفت: با توجه به وحدت رويه که در اين استان وجود دارد، برنامه هاي عمراني شهري و روستايي با تلاش همگاني به پيش مي رود.

 در اين نشست که 3 نماينده مردم استان در مجلس شوراي اسلامي حضور داشتند، نماينده شهرداري ها و دهياري ها مطالبات خود را بيان کردند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07