پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

مسئولان کشوري با کار جهادي کمبود هاي اين استان را جبران کنند

کد خبر: 31205 تاریخ انتشار: 1397/09/29
نمایش: 2438
اخبار
جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان،به رياست استاندار چهارمحال و بختياري و با حضور معاون وزير راه و شهرسازي(مديرعامل شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور) و نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد.
اقبال عباسي ظهر امروز در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان ،حمل و نقل را يکي از محورهاي توسعه در هر استان دانست و افزود : چهارمحال و بختياري در مسير تزانزيت دو استان مهم و محوري کشور قرار دارد، اما در سال‌هاي گذشته توجه چنداني به احداث راه، راه‌آهن، آزادراه و راه‌هاي شهري و روستايي در آن صورت نگرفته است.

استاندار چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: مردم اين استان در طي 40 سال گذشته در هرجايي که نظام جمهوري اسلامي ايران نيازمند کمک بود در صحنه حاضر شده‌اند، مسئولان کشوري نيز بايد با کار جهادي کمبود هاي اين استان را جبران کنند.

استاندار افزود: توسعه 4 محور ارتباطي در اين استان جزو اولويت هاي استان است.

اقبال عباسي تاکيد کرد: اين محورهاي ارتباطي شامل جاده هاي شهرکرد – شلمزار – خوزستان، شهرکرد – بروجن – لردگان – خوزستان، ادامه کمربندي شهرکرد و ارتقاي سه راهي گندمان  بلداجي – بروجن – شلمزار است.

وي افزود: توسعه راه هاي زميني، هوايي و ريلي چهارمحال و بختياري با هدف تسريع در روند توسعه اي اين استان در دست اقدام است.

عباسي، تامين قير رايگان را يکي از چالش هاي پروژه هاي حوزه راه چهارمحال و بختياري اعلام و تصريح کرد: در اين بخش پيمانکاران نمي توانند ضمانت هاي لازم براي دريافت اين سهميه را ارائه دهند.

وي يادآور شد: جذب به موقع اعتبارات، صرفه جويي در هزينه ها و برون سپاري طرحهاي قابل واگذاري به بخش خصوصي، مهمترين راهکارها براي تکميل طرح هاي نيمه تمام و بهره برداري از آنهاست.

رئيس شوراي برنامه ريزي و توسعه چهارمحال و بختياري در ادامه اظهار داشت: با توجه به ريزشي بودن منطقه احداث تونل کره بس در مسير ارتباطي شهرکرد – بروجن – لردگان – خوزستان پيش بيني مسير پدافندي بايد مورد توجه باشد.

وي گفت: براي احداث آزاد راه لردگان – خوزستان مي توان از ظرفيت قرارگاه خاتم الانبياء و بنياد مسکن انقلاب اسلامي استفاده کرد.

عباسي تاکيد کرد: بهره مندي از توان بالاي بخش خصوصي و مشارکت با اين بخش در حوزه هاي مختلف توسعه اي چهارمحال و بختياري و به ويژه راه هاي ارتباطي در دستور کار مسئولان ارشد استان قرار دارد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07