پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

80 درصد از زيرساخت هاي استان در نظام اسلامي ساخته شده است

کد خبر: 31207 تاریخ انتشار: 1397/10/01
نمایش: 2531
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: بيش از 80 درصد از زيرساخت ها، توسعه و عمران اين استان در دوران با برکت انقلاب اسلامي ساخته شده است.
اقبال عباسي روز شنبه در همايش چهل سالگي سازمان جهادکشاورزي چهارمحال و بختياري اظهار داشت: سرآغاز توسعه و پيشرفت هاي انقلاب اسلامي پس از 8 سال دفاع مقدس شتاب بيشتري نيز به خود گرفت.

وي تصريح کرد: تمامي دستاورد هاي علمي، نظامي و علوم مختلف ايران پس از انقلاب شکل گرفت. 

استاندار چهارمحال و بختياري همچنين تکميل زنجيره غذايي را در بخش کشاورزي مهم ارزيابي کرد و تاکيد کرد: نبود صنايع تبديلي در فرآوري محصولات توليدي در بخش کشاورزي، بزرگترين خلاء و معضل براي درآمدزايي بهره برداران استان است.

وي افزود: اين استان با توليد سالانه 24 هزار تن بادام ،24 هزار تن ماهي سردابي ، رتبه نخست کشوري را در اين دو محصول دارد و بيش از 7 هزار تن قارچ دکمه اي نيز در اين استان توليد مي شود.

عباسي، ميزان محصول بادام را 'مامايي' صادراتي استان را 15 هزار تن برآورد و تصريح کرد: در صورت تبديل محصول بادام به مغز بادام ، فرآوري و بسته بندي استاندارد جهاني، ميزان درآمد حاصل از اين نوع محصول در سال 2 برابر اعتبارات عمراني استان خواهد بود. 

عباسي در ادامه بخش کشاورزي را مهمترين پتانسيل اقتصادي اين استان دانست و تاکيد کرد: تنوع فعاليت هاي توليدي و اشتغالزا در بخش هاي زراعت، شيلات، باغات، دامپروري و ديگر زير بخش ها و نيز بالابودن جمعيت بهره برداران و فعالان اين بخش بيانگر اهميت اقتصادي اين بخش است.
 
وي گفت: بخش کشاورزي از نظر تامين منابع غذايي، ايجاد اشتغال و رشد ارزش افزوده به عنوان يکي از مهمترين بخش هاي اقتصادي نيازمند حمايت است. 

عباسي از توليد سالانه يک ميليون و 500 هزار تن محصولات باغي، زراعي، شيلات و دامي استان خبر داد و اظهار داشت: اين استان به لحاظ وجود منابع آب و خاک مناسب براي توسعه کشاورزي دامپروري موقعيت ممتازي دارد. 

وي به ظرفيت بيش از دو ميليون و 500 هزار راس دام سبک و سنگين عشايري ، روستايي و صنعتي استان اشاره کرد و تصريح کرد: در صورتي که فرآوري صنعت چرم در استان وجود داشت نياز ارسال پوست دام به استانهاي همجوار نبود.

استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: با نبود صنايع تبديلي بخش عمده اي از درآمد بهره برداران استان به خارج از استان و کشور مي رود.

در اين آيين از 2 توليد کننده برتر محصولات زراعي استان تجليل شد و يک رقم  ازحبوبات (لوبياي قرمز رقم افق )که در اين استان اصلاح شده و بذر کشت  آن مناسب و سازگار با اقليم منطقه است رونمايي شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07