پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

همايش مديريت جامع سوانح و بلاياي‌ طبيعي برگزار شد.

کد خبر: 31237 تاریخ انتشار: 1397/10/05
نمایش: 1903
اخبار
همايش مديريت جامع سوانح و بلاياي‌ طبيعي ،با حضور معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري و مديران دستگاهاي اجرايي استان به ميزباني اداره کل مديريت بحران در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.
مجيد نظري پنجم دي‌ماه در دوره آموزشي مديريت جامع سوانح و بلاياي طبيعي در چهارمحال و بختياري، اظهار کرد: پنج دي‌ماه روز ملي ايمني در برابر زلزله و کاهش اثرات مقابله با حوادث و بلاياي طبيعي فرصت مغتنمي است تا توانمندي‌ها در مقابله با بحران‌هاي ناشي از حوادث طبيعي افزايش يابد. 

وي افزود: شعار امسال اين روز «تدبير در حوادث جهت کاهش خسارات در راستاي اقتصاد مقاومتي است» که از جديدترين راه‌هاي مقابله با وقوع حوادث، شناخت مخاطرات، تعيين سطح خطرپذيري و برآورد وضع موجود و برنامه‌ريزي براي آن‌ها است. 

نظري گفت: دوره آموزشي مقابله با حوادث و بلاياي طبيعي از طرف سازمان مديريت بحران کشور هر دو سال يک بار متناسب با موضوعات خاص و حوادث مبتلا‌به برنامه‌ريزي و اجرا مي‌شود. 

وي با اشاره به اينکه جامعه هدف اين دوره آموزشي تصميم‌گيران جامعه در استان هستند، تصريح کرد: اشرافيت و آگاهي کامل نسبت به شرح وظايف در هنگام بروز حوادث غير مترقبه و مديريت بحران ضرورت دارد. 

معاون هماهنگي امور عمراني استانداري بيان کرد: در اين دوره آموزشي بر دو حادثه مهم و خسارت‌زا يعني سيل و زلزله پرداخته مي‌‎شود هر چند حوادث مهم ديگري از جمله پديده مخرب خشکسالي و تغيير اقليم بارش و تبعات ناشي از آن‌ها وجود دارد که نبايد از آن‌ها غافل شد. 

وي گفت: از سال گذشته اقدامات خوبي در امر آموزش مديريت بحران استان انجام گرفت که با شرکت 71 هزار و 163 نفر ساعت، در قالب 67 دوره آموزشي با موضوعات مختلف برگزار شد.

نظري اضافه کرد: در سال جاري براي تامين اعتبار در حوزه مديريت بحران به منظور جبران خسارت‌ها، تاکنون حدود 60 ميليارد تومان اعتبار به صورت تملک دارايي‌هاي سرمايه‌اي به مديريت بحران استان اختصاص يافت و حدود 53 ميليارد تومان به صورت تسهيلات و کمک‌هاي بلاعوض از وزارت کشور مصوب و به سازمان مديريت و برنامه‌ريزي ابلاغ شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07