پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

دغدغه دولت حمايت از توليدکنندگان داخلي است

کد خبر: 31284 تاریخ انتشار: 1397/10/13
نمایش: 1850
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: حمايت از توليد و توليدکنندگان داخلي دغدغه اصلي دولت در شرايط کنوني اقتصادي است.
اقبال عباسي روز پنجشنبه در آيين تجليل از صادرکنندگان برتر استان در اتاق بازرگاني اظهار داشت: پتاسيل اين استان در توليد محصولات کشاورزي بويژه محصولات باغي منحصر به فرد است.

وي با اشاره به توليد سالانه 24 هزار تن محصول بادام که 15 هزار تن آن ارقام 'مامايي' است، تصريح کرد: مي توان با روش هاي صحيح و تکميل زنجيره توليد در فرآوري و بسته بندي اين محصول، سالانه افزون بر 10 هزار ميليارد ريال نصيب بهره برداران استان کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري به نبود مديريت در فرآوري و بسته بندي محصولات توليدي استان در امر صادرات اشاره کرد و افزود: اين استان با توليد سالانه 24 هزار تن ماهي سردآبي، 34 هزار تن محصول هلو، 7 هزار تن محصول قارچ دکمه اي و 24 هزار تن محصول بادام و در مجموع با توليد يک ميليون و 500 هزار تن محصولات کشاورزي، دامي و شيلات، بالاترين نرخ بيکاري کشور را دارد.

وي نبود ثبات در امور ارز و معاملات بانکي در امر صادرات را از ديگر مشکلات صادرات کالا و محصولات استان به خارج از کشور دانست و تاکيد کرد: اميد است با تمهيدات جديد، صادرات محصولات تسهيل شود.

استاندار افزود : برخي از مشکلات باتوجه به شرايط اقتصادي حاکم بر کشور مانند تحريم پديد آمده است و نيازمند يک مديريت صحيح در سطح کلان است.

عباسي اضافه کرد: حمايت از توليد و توليدکنندگان داخلي دغدغه اصلي دولت در شرايط کنوني اقتصادي است.

وي در خصوص گلايه‌مندي برخي از توليدکنندگان چهارمحال و بختياري براي محدوديت در صادرات، گفت: باتوجه به محدوديت واردات برخي از کالاهاي خارجي به کشور، اگر اجازه صادرات بدون محدوديت به توليدکنندگان داده شود، قطعا بازار داخلي با مشکل مواجه مي‌شود.

عباسي ادامه داد: بنابراين بايد در ابتدا نياز بازار داخلي تأمين شود و سپس مازاد محصولات توليدي به خارج از کشور صادر شود.

در پايان اين همايش، تعدادي از صادرکنندگان و خادمان صادرات در چهارمحال و بختياري تجليل شدند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07