پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختياري گفت :برخي تبعيض ها موجب محروميت مناطقي از کشور شده است.

کد خبر: 31318 تاریخ انتشار: 1397/10/20
نمایش: 2336
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه برخي تبعيض هاي قانوني موجب عقب ماندگي مناطقي از کشور شده است، بر اصلاح اين قوانين تاکيد کرد.
اقبال عباسي عصر پنجشنبه در نشست بررسي مشکلات ارزي شرکت هاي صادرکننده چهارمحال و بختياري با حضور رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي افزود: اين تبعيض ها در مسائل اقتصادي مشهود است و سبب شده تا استانهاي کوچک از قبيل چهارمحال و بختياري نتواند همپاي ساير ديگر مناطق رشد کند.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: قيمت انشعابات آب، برق و گاز و قيمت زمين در تمامي شهرک‌هاي صنعتي کشور به يک اندازه است و همچنين نرخ سود بانکي جهت سرمايه‌گذاران در تمام استان‌ها به يک ميزان تعيين شده است و همين مسئله موجب مي‌شود سرمايه‌گذاران رغبتي براي حضور در استان‌هاي محروم نداشته باشند.

عباسي تصريح کرد: براي ايجاد تعادل و توازن اقتصادي در کشور ضمن آنکه بايد قوانين موجود اصلاح شود بايد براي جذب سرمايه گذاران در استانهاي کوچک مشوق هايي در نظر گرفته شود.

در اين نشست نمايندگان برخي واحدهاي توليدي و صنعتي استان، کمبود نقدينگي در پي تکانه هاي ارزي، بروکراسي اداري، عوارض گمرکي و صادراتي، خشکسالي و پيامدهاي ناشي از کم آبي، مشکل در تامين تهيه مواد اوليه ، نبود زيرساخت هاي حمل و نقل را از مهمترين مشکلات و دغدغه هاي خود مطرح کردند.

در اين نشست همچنين راهکارهاي حمايت از سرمايه گذار بخش خصوصي و مقابله با دلال بازي و واسطه گري در اقتصاد از سوي کارشناسان ارائه شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07