پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
گام هاي مصمم چهارمحال و بختياري براي رفع موانع توليد

گام هاي مصمم چهارمحال و بختياري براي رفع موانع توليد

کد خبر: 31377 تاریخ انتشار: 1397/10/29
نمایش: 1767
اخبار
استان چهارمحال و بختياري با اجراي 83 درصد از مصوبات ستاد تسهيل و رفع موانع توليد در سه ماهه سوم امسال از استانهاي پيشرو اين حوزه ارزيابي شد و گام هاي مصمم تري در اين مسير برداشته است.
در نيمه مرداد ماه سال 1393 لايحه اي تحت عنوان رفع موانع توليد رقابت پذيري و ارتقاي نظام مالي کشور به پيشنهاد معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري در 30 ماده تنظيم و پس از تصويب از سوي هيات وزيران براي طي تشريفات قانوني تقديم مجلس شوراي اسلامي شد.

پس از بررسي، جرح و تعديل مواد آن، قانون تخصصي رفع موانع توليد رقابت پذيري و ارتقاي نظام مالي کشور مشتمل بر 60 ماده در جلسه علني مجلس همزمان با ارديبهشت ماه سال 94 تصويب و به تاييد شوراي نگهبان رسيد.

در اسفند سال گذشته در جريان رسيدگي به طرح الحاق 2 ماده به قانون رفع موانع توليد در مجلس با تشکيل کارگروه هاي استاني تسهيل و رفع موانع توليد نيز موافقت شد.

سياست ستاد رفع موانع توليد، تنظيم روابط اقتصادي است بنحوي که ضمن استمرار مهار تورم با اجراي آن شاهد رونق بخش هاي مولد اقتصاد کشور باشيم.

بدنبال چنين تدبيري، مشکلات بسياري از واحدهاي توليدي و صنعتي چهارمحال و بختياري که با رکود و يا موانع توليد مواجه بودند برطرف شده است. 

هم اينک بيش از يک هزار واحد توليدي در اين استان با اشتغال مستقيم بيش از 30 هزار نفر فعال است که مشکلات بيمه اي، تامين وثيقه بانکي، تعيين تکليف بدهي هاي معوق و استمهال تسهيلات از مهمترين دغدغه ها و مطالبات اين واحدها به شمار مي رود که بسياري از اين خواسته با مطرح کردن آن در ستاد رفع موانع توليد استان برطرف شده و زمينه براي ادامه فعاليت اين واحدها تسهيل شده است.

اين استان در نيمه نخست امسال مقاوم دوم کشور را از سوي وزارت کشور در اجراي مصوبات ستاد تسهيل و رفع موانع توليد کسب کرد.

اين ستاد در همين مدت 105 مصوبه داشته که 80 درصد آن را اجرايي کرده است.
چهارمحال و بختياري همچنين در سه ماه سوم سالجاري نيز با اجراي 83 درصد مصوبات توانست در رديف استانهاي برتر کشور در اجراي اهداف و سياست هاي اين ستاد قرار گيرد.

استاندار چهارمحال و بختياري در همين خصوص اظهار داشت: ستاد تسهيل و رفع موانع توليد استان در سه ماهه سوم امسال 123 مصوبه داشت که از اين تعداد 103 مصوبه اجرا شده و مابقي مصوبات در دست اقدام است.

اقبال عباسي ادامه داد: 49 درصد مصوبات در خصوص سرمايه در گردش، 33.1 درصد مصوبات در حوزه سرمايه ثابت، 1.27 درصد مصوبات در حوزه استمهال، 6 دهم درصد مصوبات در رابطه با بيمه تامين اجتماعي و 16 درصد مصوبات مربوط به ساير مشکلات واحدهاي توليدي بوده است.

وي، برگزاري نشست هاي ستاد تسهيل و رفع موانع توليد در کارخانه ها و واحدهاي توليدي داراي مشکل را از اقدامات ابتکاري استان در اين حوزه اعلام کرد و گفت: بررسي مشکلات از نزديک و ارتباط مستقيم با واحدهاي توليدي نقش مهمي در رفع مشکلات اين حوزه دارد.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به سهم استان در حوزه تسهيلات اشتغالزايي، تصريح کرد: سهميه استان در حوزه مشاغل روستايي و عشايري 3 هزار ميليارد ريال است که از ابتداي امسال تاکنون افزون بر يک هزار و 900 ميليارد ريال تسهيلات انعقاد قرارداد شده و براي 2 هزار و 800 نفر فرصت شغلي ايجاد شده است.

عباسي ادامه داد: همچنين سهم استان در حوزه مشاغل فراگير 4 هزار ميليارد ريال است که از اين ميزان يک هزار و 500 ميليارد ريال به متقضيان پرداخت شده و زمينه اشتغال 412 نفر را فراهم کرده است.

وي خاطرنشان کرد: در حوزه مشاغل خانگي نيز 920 پرونده با اعتباري افزون بر 65 ميليارد ريال انعتقاد قرارداد شده است.

عباسي تصريح کرد: بخش قابل توجهي از تسهيلات اشتغال فراگير در واحدهاي توليدي استان جذب شده و زمينه رونق اشتغال را فراهم کرده است.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07