پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري

رفع مشکل زاينده رود نيازمند بازنگري در سهم استانهاست

کد خبر: 31388 تاریخ انتشار: 1397/11/02
نمایش: 1563
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به سهم 10 درصدي اين استان از منابع آب زاينده رود و اينکه چانه زني اين ميزان مشکلي را حل نمي کند، گفت: رفع مشکل اين حوضه آبخيز نيازمند بازنگري در سهم استانهاست.
اقبال عباسي دوشنبه شب در نشست کميسيون امنيت ملي با موضوع زاينده رود با حضور وزراي نيرو، جهادکشاورزي و استانداران حوضه زاينده رود و نمايندگان استان هاي چهارمحال و بختياري، اصفهان و خوزستان افزود: در حالي که مردم چهارمحال و بختياري در سرچشمه هاي زاينده رود و کارون قرار دارند، اما بسياري از مناطق اين استان با تانکر آبرساني مي شود.

وي ادامه داد: براي مردم اين استان کمتر از 10 درصد از آب زاينده رود در نظر گرفته شده است، اما اين حق مردم نجيب اين استان نيست و از آنجا که بسياري از فعاليت هاي اقتصادي و آب شرب استان تحت تاثير خشکسالي قرار گرفته ضروري است تا در اين خصوص بازنگري شود.

عباسي تصريح کرد: براي حل مشکلات زاينده رود بايد 90 درصد سهميه آب را بازبيني و اصلاح کنيد و بر سر تنها10 درصد سهم استان چانه زني نکنيد.

استاندار چهارمحال و بختياري همچنين در نشست هماهنگي و همفکري استاندار با مجمع نمايندگان استان بر ضرورت صداي واحد در دفاع از حق مردم استان در موضوع آب تاکيد کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06