پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

شهرستان خانميرزا چهارمحال وبختياري به تقسيمات کشوري اضافه شد

کد خبر: 31614 تاریخ انتشار: 1397/12/12 11:10:54
نمایش: 2633
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: با تهيه گزارشات توجيهي، پيگيري هاي استاندار و موافقت هيات وزيران شهرستان خانميرزا به مرکزيت شهر آلوني به شهرستان هاي استان اضافه شد.
جعفر مرداني روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني استانداري چهارمحال و بختياري افزود: در همين راستا دهستان ارمند از بخش مرکزي شهرستان لردگان منتزع و به شهرستان خانميرزا ملحق مي شود.

وي ادامه داد: دهستان سپيدار نيز به مرکزيت روستاي سونک از ترکيب روستاها، مزرعه ها و مکان هاي بوگر، مسن، سرتنگ مسن، سونک، نازک و دادا با تاييد هيات دولت در شهرستان خانميرزا ايجاد مي شود.

مرداني با بيان اينکه بر اساس اين مصوبه نام روستاي ارمند علياي دهستان ارمند به «ارمند» تغيير يافته است، تصريح کرد: بخش ارمند به مرکزيت روستاي ارمند از ترکيب دهستان هاي سپيدار و ارمند در شهرستان لردگان ايجاد مي شود.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري افزود: مرکز دهستان خانميرزا نيز از شهر آلوني به روستاي دومکان تغيير مي يابد.

مرداني خاطرنشان کرد: بر اين اساس شهرستان خانميرزا به مرکزيت شهر آلوني از ترکيب  بخش مرکزي به مرکزيت شهر آلوني شامل دهستان هاي جوانمردي و خانميرزا و بخش ارمند ايجاد مي شود.

 بر اساس تقسيمات جديد کشوري تعداد شهرستانهاي چهارمحال و بختياري به 10 شهرستان افزايش يافت.

پيش از اين خانميرزا يکي از بخش هاي شهرستان لردگان به شمار مي رفت.

جمعيت چهارمحال و بختياري بر اساس سرشماري نفوس و مسکن سال 95، 947 هزار و 763 نفر اعلام شده است.

هم اينک اين استان داراي 43 شهر، 51دهستان و 26 بخش است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07