پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري

ظرفيت توليد بخش کشاورزي با حمايت هاي دولت افزايش يافت

کد خبر: 31653 تاریخ انتشار: 1397/12/18
نمایش: 1337
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به جايگاه بخش کشاورزي در استقلال غذايي و خودکفايي کشور گفت: در همين راستا بيشترين حمايت هاي دولت به بخش کشاورزي معطوف شده است و ظرفيت توليد بخش کشاورزي با حمايت هاي دولت افزايش يافت.
اقبال عباسي روز شنبه در آئين تجليل از توليدکنندگان و بهره برداري نمونه بخش کشاورزي استان افزود: استان در حوزه کشاورزي و شيلات ظرفيت هاي قابل توجهي دارد که مي توان با بهره گيري حداکثري از اين ظرفيت ها ، زمينه اشتغال و توسعه استان را فراهم کرد.

وي ادامه داد: يک سوم توليد ناخالص داخلي استان مربوط به بخش کشاورزي است که در مقايسه با کشور که 20 تا 22 درصد است نشان از ظرفيت و جايگاه خوب بخش کشاورزي در توليد ناخالص داخلي استان دارد.

عباسي تصريح کرد: رتبه نخست بادام آبي کشور با 24 هزار تن در سال، رتبه ششم توليد قارچ خوراکي با سالانه 7 هزارتن، توليد 250 تن شير معادل 3.2 درصد شير کشور، توليد 21 هزار و 200 تن گوشت قرمز، 27 هزار تن گوشت مرغ و توليد يک هزار و 500 تن عسل از مهمترين ظرفيت هاي بخش کشاورزي استان به شمار مي رود.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه ميانگين اشتغال کشور در بخش کشاورزي 16 تا 18 درصد است، افزود: اين در حالي است که اين بخش 22 درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده که حاکي از ظرفيت بالاي اشتغال اين بخش در استان است.

عباسي با قدرداني از تلاش فعالان عرصه کشاورزي استان، خاطرنشان کرد: کشاورزان بعنوان سنگرداران واقعي اقتصاد کشور نقش بي بديلي در استقلال و عدم وابستگي کشور ايفا مي کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07