پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

شرايط رودخانه هاي کارون و زاينده رود طغياني است

کد خبر: 31765 تاریخ انتشار: 1398/01/06
نمایش: 1622
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به ميزان شديد بارش در شهرستان هاي اين استان، شرايط رودخانه هاي کارون و زاينده رود را طغياني و سيلابي توصيف کرد.
اقبال عباسي روز سه شنبه در نشست شوراي هماهنگي مديريت بحران چهارمحال و بختياري در شهرستان کوهرنگ افزود: ميزان بارش براي استان بين 200تا 400ميليمتر در روزهاي دوشنبه و سه شنبه پيش بيني شده بود که اکنون ميزان بارش در کوهرنگ به 250ميليمتر رسيده است.

به گفته وي، بارش باران و وجود برف 3متري در ارتفاعات باعث ذوب شدن برف انباشته شده در کوهرنگ شد و باران و برف ذوب شده به رودخانه هاي استان سرازير شده است.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به بارش هاي روز دوشنبه در اين استان ميزان خروجي آب رودخانه هاي سرچشمه کارون به سمت خوزستان را 4 هزار مترمکعب برآورد کرد. 

عباسي ميزان ورودي آب به زاينده رود در چهارمحال و بختياري را 250مترمکعب در ثانيه عنوان کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: در پي اين بارشها تاکنون 7 پل جاده هاي اصلي اين استان به زير آب رفته است و نزديک به ده ها پل در جاده هاي روستايي و فرعي استان نيز به زير آب رفت.

عباسي اعلام کرد:به دليل بروز سيلاب در سطح جاده ها 100روستا با مشکل تردد مواجه شده است و ساکنان 30 روستا نيز تخليه شده اند که سکنه روستاهاي در معرض خطر سيلاب به مناطق امن هدايت و در مساجد، مدارس يا امکان ورزشي اسکان داده شده اند.

به گفته وي، ميزان خسارت اوليه موج نخست سيلاب در چهارمحال و بختياري يک هزار و 500ميليارد ريال برآورد شده است.

عباسي ادامه داد: سيلاب در اين استان تاکنون خسارت جاني نداشته است و تمام تلاش ستاد مديريت بحران حفظ جان مردم است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07