پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
از سوي دولت صورت گرفت؛

اختصاص 500 ميليارد ريال براي جبران خسارت سيل چهارمحال و بختياري

کد خبر: 31779 تاریخ انتشار: 1398/01/08
نمایش: 1622
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري روز پنج شنبه در نشست شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان لردگان گفت: دولت براي جبران خسارت سيلاب اين استان در نشست اخير خود، 500ميليارد ريال به صورت علي الحساب از محل تملک دارايي ها و 10ميليارد ريال از محل تسهيلات بانکي اختصاص داده است.
اقبال عباسي روز پنج شنبه در نشست شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان لردگان گفت: دولت در نشست اخير خود 500ميليارد ريال به صورت علي الحساب از محل تملک دارايي ها و 10ميليارد ريال از محل تسهيلات بانکي به استان اختصاص داده است.

وي تصريح کرد: اين ميزان اعتبار براي نقاط بحراني سيلاب اخير اختصاص خواهد يافت. 

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي حرف مردم را مي زنند و در زمينه ستاد مديريت بحران، مسوولان به نمايندگان پاسخگو هستند.

عباسي اظهار داشت: تمامي ماشين آلات بخش دولتي و خصوصي در زمان بحران در اختيار فرمانداران است و هيچ پيمانکاري نمي تواند از دادن دستگاه هاي سنگين در شهرستان ها سر باز بزند.

به گفته وي، ستاد مديريت بحران در اين زمينه حق دارد از دستگاه هاي دولتي و بخش خصوصي امکانات لازم براي مقابله با بحران را دريافت و به محل بحران اعزام کند.

وي گفت : ستاد مديريت بحران استان دستگاه هاي سنگين از جمله لودر را در اختيار شهرداري ها قرار مي دهد و شهرداري ها نيز بايد در مواقع بحران اين دستگاه ها را براساس قانون در اختيار ستاد قرار دهند.

به گفته وي، بايد با مديريت صحيح، روستاهايي که در معرض رانش زمين و خطر سيلاب قرار دارند ، جا به جا شوند تا جان انسان ها به خطر نيافتد.

استاندار چهارمحال و بختياري گفت : بايد محل هاي وقوع بحران شناسايي و براي رفع بحران هاي اين مناطق برنامه ريزي کرد.

عباسي اظهار داشت : فرمانداران گزارش کامل روستاهايي که تخريب شده است و خانه هايي که دچار آبگرفتگي شدند را تا شنبه دهم فروردين به ستاد بحران تحويل دهند.

رئيس شوراي هماهنگي مديريت بحران چهارمحال و بختياري ادامه داد : در شهرستان لردگان کارهاي قابل قبولي انجام شده است و قطعا اين روند تداوم خواهد داشت و الگوي توسعه استان را دولت، شهرستان لردگان انتخاب کرده است.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت :همدلي همه مسوولان و مردم باعث شد، استاني که بيشترين بارش سيلاب اخير را داشت و مرتفع ترين منطقه کشور است، بدون هيچ تلفات جاني، بحران سختي را پشت سر گذاشت.

عباسي ، از اطلاع رساني در زمينه مديريت بحران تقدير کرد و گفت : رسانه ها ،فضاي مجازي و گروه هاي اطلاع رساني در اين زمينه نقش مهمي را ايفا کردند که بايد از آنها تقدير کرد.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06