پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار اعلام کرد

ميزان بارش هاي اخير به اندازه متوسط يک سال چهارمحال و بختياري بود

کد خبر: 31780 تاریخ انتشار: 1398/01/09
نمایش: 2305
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به بارش هاي فراوان بهار 98 در استان گفت : ميزان بارش هاي اخير در استان به اندازه متوسط تمام بارش يک سال استان بود.
اقبال عباسي روز جمعه در سفر به شهرستان سامان در سخنراني پيش از خطبه هاي نماز جمعه اين شهر افزود: ميزان بارش يک سال استان بيش از 300 ميليمتر بود که در چند روز اخير به اندازه يک سال زراعي در چهارمحال و بختياري بارش وجود داشت.

به گفته وي، با تمام مشکلات، با هماهنگي مردم و ستاد مديريت بحران از بروز تلفات انساني در سيلاب اخير جلوگيري شد.

وي يادآور شد : ميزان خسارت به بخش هاي زيربنايي چهارمحال و بختياري در سيلاب اخير بسيار بالاست که قرار است دهم فروردين در نشست هماهنگي ستاد مديريت بحران اين خسارت به صورت دقيق بررسي شود.

به گفته وي، سال 97 براي کشور و استان يک سال پر چالشي بود چرا که تحريم ظالمانه دشمن و خشکسالي ها بر اقتصاد کشور اثر گذاشته بود.

استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص مساله آب گفت : من از آن روزي که وارد استان شدم تصورم اين بود که با 3 چالش روبرو خواهم شد و يکي از مهمترين چالش ها مساله آب بود و نخستين نشست در اين مساله در وزارت نيرو برگزار شد و گزارشي که درباره منابع آبي مي دادند، نگران کننده بود.

وي ادامه داد: در جلسه اعلام کرده بودند، بخش صنعت و کشاورزي به صورت کلي به دليل بي آبي تعطيل شود و صنعت براي تامين آب از چرخش پساب استفاده کند و کشاورزي تعطيل شود.

عباسي اظهار داشت: در آن جلسه اعلام کردم که حفظ باغ از صنعت مهم تر است، چرا که براي کشاورز، درخت مانند فرزند است و اگر درخت خشک شود تمام دارايي کشاورز نابود خواهد شد و قابل احياء نيست.

به گفته وي، اگر آن تصميم بحراني گرفته مي شد تمامي کنتورها و نهرهاي کشاورزي بايد جمع آوري مي شد و در نهايت اين بخش دچار چالش بزرگي مي شد.

عباسي اظهار داشت : چالش دوم استان بيکاري بود که در فصل هاي مختلف سال گذشته بيکاري چهارمحال و بختياري 4 درصد کاهش يافت.

استاندار چهارمحال و بختياري گفت : براي يکي از محورهاي شهرستان سامان 300ميليارد ريال اختصاص مي يابد تا راه هاي توسعه شهرستان گسترش يابد.

وي گفت : در خصوص کيفيت زاينده رود نيز نشستي با دستگاه هاي متولي در اين زمينه در شوراي برنامه ريزي پيگيري خواهد شد.

در سفر استاندار چهارمحال و بختياري به شهرستان سامان که نماينده مردم شهرستان هاي شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي و تعدادي از مديران حضور داشتند، استاندار از ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي اين شهرستان ديدن کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07