پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
در ديدار با معاون رئيس جمهوري؛

استاندار چهارمحال و بختياري جبران خسارات سيل را پيگيري کرد

کد خبر: 41866 تاریخ انتشار: 1398/02/03
نمایش: 2071
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري روز سه شنبه در ديدار با رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن پيگيري جبران خسارات ناشي از سيل در اين استان، مساعدت براي توسعه حمل و نقل هوايي و مقاوم سازي واحدهاي مسکوني فرسوده اين استان را خواستار شد.
اقبال عباسي در ديدار با محمدباقر نوبخت با اشاره به خسارتهاي ناشي از وقوع سيلاب در اين استان اظهار داشت: بارش هاي سيل آساي فروردين ماه در حدود 6 هزار ميليارد ريال خسارت در اين استان برجاي گذاشت که شامل جاده ها و پل ها، مزارع کشاورزي، باغات، مزارع پرورش ماهي و خانه هاي شهري و روستايي است.

وي ادامه داد: با وجود بالاترين بارش هاي کشور در موج اول و دوم بارش ها در چهارمحال و بختياري اما هيچگونه تلفات جاني نداشتيم و تلاش شد خسارات به حداقل برسد.

عباسي تصريح کرد: اکنون براي بازسازي راه ها، پل ها و جبران خسارت هاي ناشي از سيلاب به مزارع کشاورزي، باغات، مزارع پرورش ماهي و مقاوم سازي منازل مسکوني شهري و روستايي به منابع مالي نياز داريم که مي طلبد مسئولان در اين خصوص مساعدت ويژه داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختياري در بخش ديگري از اين ديدار، نبود زيرساخت هاي مناسب را از عوامل توسعه نيافتگي اين استان عنوان کرد و گفت: در همين خصوص از آنجاکه تنها راه هوايي اين استان از طريق فرودگاه شهرکرد انجام مي گيرد ايجاد زيرساخت هاي لازم و توسعه و بهسازي اين فرودگاه از اهميت بيشتري برخوردار شده است.

عباسي ادامه داد: اميد است با اختصاص 100 ميليارد ريال اعتبار از محل منابع ملي و متمرکز بتوان در توسعه و بهسازي تنها فرودگاه استان چهارمحال و بختياري اقدام موثري شکل گيرد.

وي همچنين با بيان اينکه 5 هزار نفر از مردم استان در واحدهاي مسکوني غيرمقاوم و فرسوده سکونت دارند، خاطرنشان کرد: به منظور احياي اين واحدها و جلوگيري از مهاجرت روستاييان به شهر اميد مي رود اعتبار لازم براي مقاوم سازي واحدهاي فرسوده به استان اختصاص داده شود.

رييس سازمان برنامه و بودجه کشور نيز در اين نشست نسبت به تسريع در جبران خسارتهاي سيل در اين استان ابراز اميدواري و دستور لازم را براي انجام اقدامات مرتبط صادر کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07