پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون استاندار چهارمحال و بختياري

دستگاه هاي اجرايي پروژه هاي مرتبط با سيل را ارائه کنند

کد خبر: 41877 تاریخ انتشار: 1398/02/07
نمایش: 1970
اخبار
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري از دستگاه هاي اجرايي خواست تا پروژه هاي پيشنهادي مرتبط با سيل اخير را پس از شناسايي به قرارگاه بازسازي و نوسازي مناطق سيل زده در اين استان ارائه کنند.
مجيد نظري دهکردي شامگاه شنبه در نخستين نشست قرارگاه بازسازي و نوسازي مناطق سيل زده چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: مسئولان اجرايي موظفند در جلسه آتي پروژه هاي پيشنهادي خود را با توجه به خسارات وارده در بارش هاي اخير اولويت بندي و نياز اعتباري آنها را برآورد کنند.

وي افزود: پروژه هاي پيشنهادي پس از تکميل به قرارگاه بازسازي و نوسازي مناطق سيل زده ارسال خواهد شد.

نظري دهکردي تصريح کرد: اين قرارگاه با هدف استفاده بهينه از اعتبارات در راستاي بازسازي و نوسازي سريع تر مناطق آسيب ديده ايران تشکيل و فعال شده و تمامي فعاليت هاي قرارگاه کشوري بازسازي و نوسازي مناطق سيل زده براساس فعاليت هاي علمي، اساسي، پايه اي، زيرساختي، اصولي و استاندارد، برابر ضوابط و مقررات صورت مي گيرد.

مديرکل دفتر مديريت بحران استانداري چهارمحال و بختياري نيز گفت: در بارش هاي سيل آساي اخير حدود 6 هزار ميليارد ريال خسارت به بخش هاي مختلف اين استان وارد شد.
ستار فرهادي تاکيد کرد: از اين ميزان خسارت 2 هزار و 380 ميليارد ريال در بخش کشاورزي، يکهزار و 120 ميليارد ريال در حوزه مسکن و 2 هزار و 490 ريال در قسمت عمومي و زيربنايي بوده است.

وي اظهار داشت: شرکت آب منطقه اي چهارمحال و بختياري در سال هاي گذشته نسبت به ساماندهي رودخانه هاي استان ضعيف عمل کرده است.
فرهادي تصريح کرد: به همين منظور شرکت آب منطقه اي چهارمحال و بختياري بايد هرچه سريع تر نسبت به ساماندهي رودخانه هاي استان اقدام اساسي انجام دهد.

وي افزود: اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي چهارمحال و بختياري بايد براساس دستور وزير راه و شهرسازي در سفر اخير به اين استان براي محور ارتباطي شيخ عليخان – موگويي – بزنويد به طول 120 کيلومتر برنامه ريزي کند، همچنين نسبت به تعمير اساسي راه هاي ارتباطي، پل ها و به خصوص پل هاي مرادآباد، دزک سرچشمه و بارز اقدام لازم را در سريع ترين زمان ممکن انجام دهد.

قرارگاه بازسازي و نوسازي مناطق سيل زده در سطح ملي به رياست وزير کشور و جانشيني رئيس سازمان مديريت بحران کشور تشکيل و فعال شده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07