پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

رعايت اصول شهرسازي خسارت بلاياي طبيعي را کاهش مي دهد

کد خبر: 41896 تاریخ انتشار: 1398/02/10
نمایش: 1416
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: مديريت صحيح و کارشناسي شده و رعايت دقيق قانون ساخت و ساز و معماري شهرها، موجب کاهش خسارت در بلاياي طبيعي و غير طبيعي مي شود.
اقبال عباسي روز سه شنبه در جلسه کميسيون ماده 5 چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: رعايت قوانين راه و شهرسازي، توجه به ضوابط و پرهيز از روابط در تغيير کاربري ها بايد همواره مورد توجه باشد.

وي از پروانه دار بودن بخش عمده اي از بناهاي شهري استان ابراز رضايت کرد و گفت: نبود واحدهاي مسکوني غير مجاز و حاشيه نشيني موجب متمايز کردن مرکز استان با ديگر استانهاي کشور شده است.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: يکي از دلايل بروز حوادث طبيعي در بارندگي هاي بخصوص در يکي از شهرستانهاي استان را نبود کار کارشناسي در صدور پروانه ساخت و احداث بناي مسکوني در حريم مسيل و آب هاي روان عنوان کرد.

وي بر رعايت طرح تفصيلي در مناطق شهري تاکيد کرد و گفت: طرح تفصيلي، طرحي است که بر اساس معيار‌ها و ضوابط کلي طرح جامع شهر، نحوه استفاده از زمين‌هاي شهري در سطح محلات مختلف شهر، وضعيت دقيق و تفصيلي شبکه عبور و مرور و ميزان تراکم ساختمان و جمعيت شهري مدنظر قرار مي گيرد.

وي افزود: هرگونه تغيير کاربري بايد در جهت خدمت و رفاه حال مردم باشد و در تغيير کاربري ها نبايد تنها به منافع شهرداري نگاه کنيم.
عباسي تاکيد کرد: شهرداري ها در ساخت و ساز واحد ها و مجتمع ها بايد به ايجاد پارکينگ توجه ويژه داشته باشند، زيرا عمده مشکلات ترافيکي در مرکز استان اکنون بلحاظ نبود پارکينگ است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06