پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

چهارمحال وبختياري آمادگي لازم براي مقابله با هجوم احتمالي ملخ ها را دارد

کد خبر: 41915 تاریخ انتشار: 1398/02/12
نمایش: 1660
اخبار
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به هجوم ملخ ها در برخي از مزارع استانهاي کشور گفت: اين استان از آمادگي لازم براي مقابله با هجوم احتمالي ملخ هاي دريايي به مزارع، برخوردار است و تدابير لازم انديشه شده است.
مجيد نظري دهکردي روز پنجشنبه در ششمين شوراي هماهنگي مديريت بحران چهارمحال و بختياري در سال جاري تاکيد کرد: جهاد کشاورزي استان هر چه سريعتر دستورالعمل نحوه مقابله با هجوم احتمالي ملخ ها به مزارع را به فرمانداري هاي شهرستان هاي استان ابلاغ کند.

وي افزود: اداره کل جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري همچنين نيروهاي متخصص خود را براي رصد و پيگيري مستمر وضعيت نقاط مختلف استان در خصوص ورود احتمالي ملخ ها به اين استان به ويژه در شهرستان هاي اردل، لردگان و کوهرنگ ، اعزام کند.

نظري دهکردي تصريح کرد: چهارمحال و بختياري براي مقابله با حمله احتمالي ملخ ها به مزارع اين استان آمادگي کامل و لازم را دارد و جاي نگراني در اين زمينه وجود ندارد.

مديرکل مديريت بحران چهارمحال و بختياري نيز گفت: جهاد کشاورزي استان بايد مناطق هم مرز با استان هاي همجوار را به صورت مستمر پايش و رصد کند.

ستار فرهادي تاکيد کرد: جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري همچنين نحوه مقابله با حمله احتمالي ملخ ها را با نگاه بهره مندي از توان نيروهاي مردمي در اختيار شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان هاي استان قرار دهد.

وي يادآور شد: فرمانداران شهرستان هاي چهارمحال و بختياري به ويژه در شهرستان هاي اردل، لردگان و کوهرنگ هر چه سريعتر نشست شوراي هماهنگي مديريت بحران را تشکيل و در خصوص هجوم احتمالي ملخ ها به مزارع استان پيش بيني هاي لازم را انجام دهند.

فرهادي تصريح کرد: ادارات کل جهاد کشاورزي، منابع طبيعي و آبخيزداري و حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري امکانات و تجهيزات خود را براي اين امر بسيج کنند.

وي اظهار داشت: همچنين امکانات و تجهيزات بخش خصوصي، شهرداري ها و دهياري ها براي مبارزه با هجوم احتمالي ملخ ها به مزارع چهارمحال و بختياري به کار گرفته مي شود.

مديرکل مديريت بحران چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: هيات دولت به تازگي براي مبارزه با حمله ملخ ها به مزارع استان هاي جنوبي کشور 100 ميليارد ريال اختصاص داده است.

وي گفت: در همين راستا تمامي مسئولان دستگاه هاي اجرايي مرتبط در چهارمحال و بختياري موظفند تا براي مشخص شدن و جذب سهم استان از اين اعتبارات اقدام کنند.

فرهادي تصريح کرد: مسئولان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري اطلاع رساني براي روش هاي مقابله و نحوه سم پاشي ويژه مبارزه با حمله احتمالي ملخ ها به مزارع استان را در اولويت قرار دهد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07