پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

شوراي گفت وگوي دولت و بخش خصوصي بايد گره گشاي توليد باشد

کد خبر: 41960 تاریخ انتشار: 1398/02/21
نمایش: 2083
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به نقش بخش خصوصي در اقتصاد کشور گفت: شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي بايد موجب رونق، گره گشا موانع و پويايي اقتصاد باشد.
اقبال عباسي روز شنبه در جلسه شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي چهارمحال و بختياري دراتاق بازرگاني استان اظهار داشت: بايد در اين گونه جلسات، اعضا با ديدگاه کارشناسي و ارائه نظر راهبردي و عملياتي خود، برنامه هاي قابل اجرا را به شورا ارائه کنند.

وي، پتانسيل ها و ظرفيت هاي چهارمحال و بختياري در بخش صنعت، گردشگري، کشاورزي و دامپروي را مطلوب ارزيابي کرد و گفت : در صورت انجام مطالعات کارشناسي شده و جذب سرمايه گذار، دولت نيز در اين استان آمادگي همکاري لازم با بخش خصوصي در ايجاد اشتغال و توليد ثروت را دارد.

استاندار چهارمحال و بختياري، رفع مشکلات اشتغال و توليد در عرصه هاي مختلف استان با بودجه دولتي را غير ممکن دانست و گفت: مشارکت بخش خصوصي و ترغيب سرمايه گذاران در اين زمينه يک امر ضروري است. 

به گفته وي، تقويت بخش خصوصي و استفاده از ظرفيت هاي اين حوزه در بخش هاي مختلف، بدون شک رونق اقتصادي مورد توجه مقام معظم رهبري را در پي خواهد داشت. 

استاندار چهارمحال و بختياري با تأکيد بر اينکه دستگاه‌هاي اجرايي بايد سياست‌ها را به برنامه تبديل کنند، اظهار داشت: در حوزه گردشگري و صنايع‌ دستي، سازمان مربوطه علاوه بر اجراي وظايف سازماني بايد وظايف ساير دستگاه‌هاي مرتبط را احصا کنند تا بتوانند برنامه‌ها را به خوبي اجرا کنند.

وي اضافه کرد: آمادگي لازم براي حمايت همه‌جانبه از اجراي طرح‌هاي بوم‌گردي جهت فعال کردن ظرفيت‌هاي گردشگري چهارمحال و بختياري وجود دارد؛ نياز است اطلاع‌رساني لازم در خصوص جذب فعالان و سرمايه‌گذاران در اين حوزه انجام شود.

وي ضمن تأکيد بر تلاش مديران در جهت تسهيل فرآيندها گفت: اگر دستگاه اجرايي ظرف 10 روز جواب استعلام اجراي طرحي را ندهد، پاسخ استعلام مثبت تلقي مي‌شود، اين کار موجب تسهيل در پاسخگويي دستگاه‌هاي اجرايي مي‌شود و همچنين لازم است دستورکارهاي جلسات شوراي بخش خصوصي و دولت قبل از طرح شدن در جلسه در کميته اجرايي به صورت کارشناسي بررسي شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07