پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

ديدار مسئولان و کارگزاران چهارمحال و بختياري با نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه شهرکرد

کد خبر: 41984 تاریخ انتشار: 1398/02/25
نمایش: 2224
اخبار
ديدار مسئولان و کارگزاران چهارمحال و بختياري با نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه شهرکرد برگزار شد.
استاندار چهارمحال و بختياري درجلسه ديدار مسئولان و کارگزاران با نماينده ولي فقيه در استان با اشاره به اينکه خشکسالي يک دهه اخير باعث خسارات فراواني به استان شد ، گفت: در دو سال اخير آب، بيکاري و تغييرات مديريتي از مهمترين‌ دغدغه هاي استان بود.
.
🔸اقبال عباسي گفت: امسال اعتبارات عمراني چهارمحال و بختياري بيشترين ميزان در سطح کشور است و مديران بايد اين اعتبارات را به‌موقع جذب کنند.

وي اظهار کرد: پيرو برنامه ريزي‌هايي که در مسير سياست گذاري دولت انجام گرفته است، مقرر شد تا در هر استان يک شهرستان بعنوان الگوي توسعه انتخاب شود، در چهارمحال و بختياري  شهرستان لردگان به همراه خانميرزا به عنوان شهرستان منتخب کشور براي اجراي طرح الگوي توسعه اقتصادي انتخاب شد.

وي اضافه کرد: البته يک شهرستان ديگر نيز از سوي بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي براي انتخاب به عنوان الگوي توسعه قول داده شده است.

عباسي تاکيد کرد: بارندگي هاي امسال 6 هزار ميليارد ريال خسارت به بخش هاي مختلف چهارمحال و بختياري وارد کرد.

وي افزود: مديران راه و شهرسازي، جهاد کشاورزي، راهداري و حمل و نقل جاده اي، بنياد مسکن انقلاب اسلامي و ساير دستگاه هاي مرتبط وظيفه سنگين تري براي جبران اين خسارت ها دارند.

عباسي تصريح کرد: قرار است امسال و سال آينده 2 هزار و 500 واحد مسکوني ارزان قيمت از سوي بنياد مسکن انقلاب اسلامي و راه و شهرسازي در استان احداث شود.

وي يادآور شد: امسال نيز تسهيلات بانکي ارزان قيمت براي اشتغالزايي در چهارمحال و بختياري وجود دارد.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: مديران ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري، جهاد کشاورزي و صنعت معدن و تجارت در استان براي جذب اين تسهيلات آمادگي دارند.

وي گفت: قرار است يکي از نهادهاي انقلابي طرح بزرگي در منطقه ويژه اقتصادي با عنوان شهرک کفش وبا پيش بيني 200 هزار فرصت شغلي راه اندازي کند.

وي اضافه کرد: در اين طرح، در هر روستا يک کارگاه توليد کفش پيش بيني شده است و محصولات توليدي خريداري مي شود.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه حمل و نقل يکي از مهم‌ترين محورهاي توسعه استان است؛ از حضور يک سرمايه‌گذار در اين بخش در اين استان خبر داد و گفت: اين سرمايه‌گذار قصد دارد يک شرکت هواپيمايي اختصاصي در شهرکرد تأسيس کند که اين شرکت تعمير هواپيما، انجام پرواز و تورگرداني را انجام مي‌دهد.

وي اضافه کرد: حضور اين سرمايه‌گذار مي‌تواند باعث رونق گردشگري در استان و بالطبع آن اشتغال‌زايي شود و مي‌طلبد مديران اجرايي در انجام کارهاي اين شرکت همکاري لازم را داشته باشند تا کمترين زمان ممکن اين طرح سرمايه‌گذاري به سرانجام برسد.

وي يادآور شد: به دنبال خسارت هاي اخير سيل، يک هزار ميليارد ريال تسهيلات با کارمزد چهار درصد، 520 ميليارد ريال پرداخت خسارت و 270 ميليارد ريال از محل اعتبارات تملک دارايي هاي سرمايه اي براي خسارت سيل چهارمحال و بختياري در مرحله نخست به جهاد کشاورزي استان ابلاغ شده است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07