پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري

جبران خسارت هاي ناشي از بارندگي هاي اخير نبايد به خاطر دستورالعمل و بخشنامه ها معطل بماند.

کد خبر: 42024 تاریخ انتشار: 1398/03/01
نمایش: 2852
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: اعتبارات ابلاغي براي جبران خسارت هاي ناشي از بارندگي هاي اخير نبايد به خاطر دستورالعمل و بخشنامه ها معطل بماند.
اقبال عباسي روز چهارشنبه در هفتمين شوراي هماهنگي مديريت بحران و دومين کارگروه بازسازي و نوسازي مناطق سيلزده چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: ‌مديران دستگاه هاي اجرايي سريع تر اقدامات لازم را براي جذب و پرداخت تسهيلات، کمک هاي بلاعوض و اعتبارات تملک دارايي هاي سرمايه اي استان انجام دهند.

وي تصريح کرد:‌ بانک هاي عامل نيز موظفند در اين رابطه همکاري هاي لازم را انجام دهند در غير اين صورت با افراد سهل انگار برخورد قانوني مي شود.

عباسي با بيان اينکه در وضعيت سيل اخير با همکاري بنياد مستضعفان، ستاد اجرايي فرمان امام و دولت اعتباري براي تهيه لوازم خانگي مناطق سيلزده در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: سهم استان بايد با پيگيري ستاد بحران تعيين تکليف شود.

وي گفت: با مديريت به موقع مسئولان در بارندگي هاي اخير از شکسته شدن سد خاکي گنج لردگان با حجم افزون بر 300 هزار مترمکعب آب جلوگيري شد، در غير اين صورت حوادث و خطرات جبران ناپذيري به روستاهاي پائين دست اين سد وارد مي شد.

رئيس شوراي هماهنگي مديريت بحران چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه از 600 ميليارد تومان خسارت ارزيابي در اثر سيل به استان 450 ميليارد تومان در ستاد بحران کشور تأييد و براي تأمين به سازمان برنامه و بودجه اعلام شده است، اظهارداشت: از اين مبلغ تاکنون 248 ميليارد تومان با سه عنوان کمک‌هاي بلاعوض، تسهيلات بانکي و تملک زيرساخت‌ها به استان ابلاغ شده است.

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: برخي مديران در به تصوير کشيدن اقدامات خود در سيل‌ اخير به خوبي عمل نکردند و بايد عملکردي غير تبليغاتي و براساس واقعيات ارايه شود.

وي افزود: اشکالاتي مانند کوتاه بودن تاج سدهاي خاکي، عدم لاي‌روبي مسيل‌ها، تداخلات غيرمجاز و انجام اقدامات آبخيزداري براي ذخيره آب بايد در استان اصلاح شود.

وي با بيان اينکه ساخت و سازهاي مجاز در حريم و بستر رودخانه‌ها که در جريان بارش‌هاي ماه گذشته دچار آسيب شدند و احتياج به بازسازي، نوسازي و احداث دارند در همان محل درجاسازي شوند، ادامه داد: درخصوص ساخت و سازهاي غيرمجاز هيچ اقدامي مگر در موارد خاص صورت نگيرد.

عباسي گفت: در خصوص مشکلات ايجاد شده پس از سيل و بارندگي مانند شيوع آفت زنگ زرد گندم، اقدامات و تمهيدات لازم انجام شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07