پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

توجه جدي به نظام آموزش و پرورش رمز توسعه يافتگي جوامع است

کد خبر: 42123 تاریخ انتشار: 1398/03/29
نمایش: 2405
اخبار
طاهر روشندل اربطاني معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه فرهنگيان کشور با اقبال عباسي استاندار چهارمحال و بختياري ديدار و گفتگو کرد.
🔸استاندار چهارمحال و بختياري در اين نشست با اعلام آمادگي در خصوص کمک به اجراي طرح جامع دانشگاه فرهنگيان در استان اظهار داشت: زمين مورد نياز براي اجراي اين طرح  در قالب تفاهم نامه‌اي در اختيار مسئولان مربوطه قرار داده مي‌شود و چنانچه در خصوص تأمين زيرساخت‌هاي لازم نيز مشکلي وجود داشته باشد در اين خصوص هم کمک مي‌شود.

اقبال عباسي ادامه داد: در خصوص ظرفيت سازي در دانشگاه فرهنگيان نيز آماده همکاري و کمک هستيم و در خصوص تعمير، تجهيز و نوسازي مراکز آموزشي استان اعتبارات استاني لازم تخصيص مي يابد.

وي تصريح کرد: با ايجاد اين زيرساخت‌ها مي‌توانيم دو برابر سهم موجود دانشجو جذب کنيم و اين مهم نه تنها کمبود نيرو در استان را رفع مي‌کند بلکه مي‌تواند بعنوان يک حرکت توسعه‌اي الگويي براي ساير استان‌هاي کشور شود.

🔹طاهر روشن دل معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه فرهنگيان روز چهارشنبه در نشست با استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: نسبت به تربيت معلمان حرفه‌اي در سال‌هاي گذشته غفلت شده و اين بي توجهي ما را با مشکل جدي در سال‌هاي پيش رو مواجه مي‌کند.

وي ادامه داد: هم اينک ۸۲۰ عضو هيأت علمي در دانشگاه فرهنگيان مشغول تدريس هستند و نسبت استاد به دانشجو يک به ۵۷ است در حالي که اين رقم در برنامه ششم توسعه بايد يک به ۲۶ باشد.

روشن دل تصريح کرد: بر همين اساس رفع بحران کمبود معلم از سال ۹۶ با جديت در دست بررسي قرار گرفت و چنانچه در اين خصوص همکاري و تعامل در استان‌ها صورت نگيرد بي شک مهار و رفع آن در آينده بسيار سخت‌تر مي‌شود.

معاون آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه فرهنگيان، توجه جدي به نظام آموزش و پرورش را رمز توسعه يافتگي جوامع دانست و گفت: اين در حالي است که تربيت حرفه‌اي معلم در هيچ کجاي جهان به شکلي که در کشور ما وجود دارد، نيست و بي توجهي نسبت به آن بي شک ما را در تربيت نسل‌هاي جوان با مشکل مواجه مي‌کند.

روشن دل، نقش اين دانشگاه را در تربيت معلمان کارآمد بسيار مؤثر دانست و تصريح کرد: دانشگاه فرهنگيان مؤثرترين دانشگاه کشور است چراکه محصول اين دانشگاه در کشور مشغول خدمت مي‌شود و به تربيت فرزندان اين مرز و بوم مي‌پردازد.

وي خاطرنشان کرد: در عين حال دانشگاه فرهنگيان از مظلومترين مراکز آموزشي کشور است چرا که به شدت با کمبود نيرو و تجهيزات مواجه است.

روشن دل در ادامه با اشاره به طرح جامع دانشگاه فرهنگيان از راهکارهاي پيش بيني شده براي رفع چالش‌هاي اين دانشگاه، خاطرنشان کرد: هر استاني مي‌تواند با تخصيص زمين از اراضي ملي واحدهاي و پرديس دانشگاه فرهنگيان استان خود را در يک محل تجميع کند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07