پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري :

شتاب بخشي در رونق گردشگري تکليف همه دستگاه‌هاي اجرايي است

کد خبر: 42183 تاریخ انتشار: 1398/04/15
نمایش: 2910
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: توسعه گردشگري از دغدغه‌هاي دولت است و شتاب بخشي در رونق اين صنعت در استان، تکليف همه دستگاه‌هاي اجرايي است.
اقبال عباسي روز شنبه در جلسه شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي رفع مشکلات و موانع فراروي توسعه گردشگري استان را نيازمند همکاري بخش خصوصي دانست و گفت: بايد همه دستگاه هاي اجرايي مرتبط در پويايي و گسترش گردشگري همکاري لازم را داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختياري با تأکيد بر تقويت بوم‌گردي در استان، گفت: فرمانداران و فعالان اين حوزه مشوق‌هاي احداث طرح‌هاي بوم‌گردي را براي متقاضيان اطلاع رساني کنند، زيرا بسياري از افراد از اين مشوق‌ها اطلاع ندارند.

وي با بيان اينکه واگذاري بناهاي تاريخي و پروژه‌هاي در دست اقدام بايد براي مردم اطلاع‌رساني شوند، اضافه کرد: در حوزه بوم‌گردي، صنايع دستي و گردشگري بايد برنامه‌هاي سال 98 احصا و با تشريح مراحل اجرا، موارد تبيين شود.

عباسي با بيان اينکه هر دستگاهي بايد خود را مالک اجراي موافقت‌نامه اصولي بداند، گفت: دستگاه‌هايي مانند جهاد کشاورزي، ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، کار، رفاه و تعاون و صنعت، معدن و تجارت استان بايد در جلسه‌اي با زيرمجموعه‌هاي خود فرآيند اخذ اين موافقت‌نامه را تشريح کنند.

وي با اشاره به اينکه دستگاه‌هاي مربوطه نيز بايد به متقاضيان آموزش‌هاي لازم در خصوص فرآيند اخذ موافقت اصولي را ارائه دهند، افزود: در کميته‌اي متشکل از مديران استاني کتابچه‌اي در اين خصوص تهيه شود.

وي با اشاره به اينکه طولاني شدن فرآيند طرح‌هاي سرمايه‌گذاري باعث به‌وجود آمدن مشکلات براي سرمايه‌گذاران و ادارات متولي مي‌شود، خاطرنشان کرد: اگر رفع موانع در اختيار مديران استاني است، مي‌توان در جلسات مرتبط آن‌ها  را حل کرد و در صورتي که خارج از حيطه اختيارات باشد، موضوع به وزارتخانه مربوطه ارجاع داده شود.

استاندار با تأکيد بر اينکه مصوبات جلسات ستاد تسهيل و اقتصاد مقاومتي نبايد خارج از ضوابط و قوانين موجود باشد، افزود: مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتي ملاک تصميم‌گيري در جلسات است؛ نظارت بر مصوبات بايد توسط دستگاه‌هاي نظارتي انجام شود.

عباسي گفت: گاهي برخي از مديران دستگاه‌هاي اجرايي براي کم‌کاري خود دستگاه‌هاي نظارتي را بهانه مي‌کنند؛ اين در حالي است که دستگاه‌هاي نظارتي بيش‌ترين حمايت را از سرمايه‌گذاران دارند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07