پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري

بخش دولتي وظيفه دارد بخش خصوصي را در تمام زمينه‌ها کمک و حمايت کند

کد خبر: 42185 تاریخ انتشار: 1398/04/16
نمایش: 2887
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: بخش دولتي وظيفه دارد بخش خصوصي را در تمام زمينه‌ها کمک و حمايت کند، تا سنگردار در سنگر اقتصادي توان مقاومت داشته باشد و باقي بماند.
اقبال عباسي روز يکشنبه در آيين بزرگداشت روز ملي صنعت و معدن در استان چهارمحال و بختياري با حضور معاون وزير صنعت،معدن و تجارت افزود: بازرگانان و تُجار به دنبال سود و زيان خود هستند، ولي صنعتگر به دنبال پياده کردن ايده هاي توليدي و خلاقانه خود است و ممکن است هر تاجري صنعتگر خوبي نباشد و هر صنعتگري نيز تاجر و بازرگان خوبي نشود.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: ممکن است برخي از صنعتگران به دنبال سود و زيان نباشند و تنها به دنبال پياده سازي ايده هاي خلاقانه خود در توليد يک محصول باشند و به دنبال ظهور فکر، ايده و تجربه خود در عرصه صنعت باشد.

استاندار توليد و اقتصاد را داراي سه ضلع بخش دولتي، بخش خصوصي و مردم دانست و گفت: هر سه ضلع اين حوزه بايد با هم حرکت کنند، که تحقق اين موضوع  به منزله عدالت در توليد و اقتصاد است.

وي به کاهش استعلامات در حوزه سرمايه گذاري بخش‌هاي صنعتي و معدن در دولت اشاره کرد و گفت: در دولت تدبير و اميد استعلام براي ايجاد سرمايه گذاري به کمترين زمان رسيد و مراحل فرايند صدور موافقت اصولي نيز روند نزولي يافته است.

به گفته وي، حکمراني اقتصادي به گونه اي است که بايد بخش خصوصي، دولتي و مردم با هم هماهنگ باشد و بخش دولتي مسوول روابط بين الملل، بيمه ها و ماليات و صدور مجوزها و سياستگذاري است و اگر اينها به خوبي اجرايي نشود، بخش توليد ضرر مي کند و بخش خصوصي نيز بايد توليد با کيفيت با قيمت تمام شده کمتر را در نظر بگيرد.

عباسي يادآور شد: امروز با وجود گلايه هايي که وجود دارد وضعيت قابل قبول و درک است و همه بايد بپذيرند که کشور داراي دشمن است و اين دشمن نمي خواهد ايران به توسعه و رشد برسد و بخش دولتي بايد کمک کار بخش خصوصي و مردمي باشد تا اين دو بخش بتوانند به رونق توليد کمک کنند

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07