پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
وزير کشور:

تحليل‌هاي دشمن در مورد ايران اشتباه است

کد خبر: 42332 تاریخ انتشار: 1398/05/16
نمایش: 2186
اخبار
وزير کشور با اشاره به اقدام‌هاي مختلف دشمن عليه ايران تاکيد کرد: تحليل‌هاي ۴۰ سال گذشته دشمن درباره ايران، اشتباه بوده است.
عبدالرضا رحماني فضلي عصر چهارشنبه در ديدار با نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد با اشاره به شرايطي کنوني کشور افزود: دشمنان بر اساس تفسير، تحليل و القا منافقان، معاندان و سلطنت طلبان پس از وقايع دي ۹۶ فکر مي‌کردند که کار انقلاب اسلامي با يک فشار حداکثري تمام خواهد شد.

رحماني فضلي بيان داشت: دشمنان طراحي بسياري کرده بودند و حتي در سال ۹۷ اقدام‌هاي زيادي را با تمام توان در بخش‌هاي اقتصادي، فرهنگي، رسانه اي، ديپلماسي و سياسي به کار گرفتند و به قدري به خودشان غّره شده بودند که اعلام کردند ايران ۴۰ سالگي انقلاب را جشن نخواهد گرفت و حتي اين مساله را وزير امور خارجه آمريکا به صورت رسمي اعلام کرده بود.

وي گفت: دشمن ۴۰ سال است، نسبت به ايران داراي همين تحليل‌هاي غلط است و اگر دشمن در اين ۴۰ سال ملت ايران و رهبري انقلاب اسلامي را به خوبي تحليل مي‌کرد، شايد مواضع شان بهتر بود، اما خداوند دشمنان اين نظام را از احمق ها آفريده است.

رحماني فضلي ادامه داد: در ابتدا فشار بر روي ايران بسيار زياد بود و دشمن بر خلاف همه قوانين بين المللي و همه عهد و تعهدهاي که داشت از برجام خارج شد و اين خروج از برجام براي دشمن هزينه بسيار زيادي داشت، ولي چون دشمن فکر مي‌کرد با اين خروج و تحريم‌ها نتيجه مي گيرد، اين هزينه را قبول کرد.

وزير کشور ادامه داد : مردم در اين زمينه در برابر تحريم هاي دشمن ايستادگي خوبي کردند و مقام معظم رهبري تدابير بسيار خوبي انديشيدند و بهترين و بزرگترين تدبير در امور اجرايي ، ستاد هماهنگي اقتصادي را با حضور سران قوا تشکيل دادند و فرمودند ستاد به هر مشکلي برخورد کرد ، ايشان آن را پيگيري مي کنند و اين سرعت کار دولت را در جنگ اقتصادي و تروريسم اقتصادي دشمن افزايش داد.

رحماني فضلي با بيان اينکه در شرايط جنگ اقتصادي و تروريسم اقتصادي ، به صورت عادي نمي شود کشور را اداره کرد و تصويب قانون در مسير پارلماني خودش زمان بر خواهد بود، گفت : هر موردي در نشستهاي اين ستاد تصميم گيري شده است، سرعت کار دولت را براي اجرا در کشور بالا رفته برده است.

به گفته وي، براي مقابله با محروميت هاي صادراتي ، وارداتي و بانکي که دشمن براي کشور ايجاد کرد، اقدامات خوبي صورت گرفته است و در دنيا  تقريبا کسي با آمريکا همکاري نکرده است و آنها که مجيور به همکاري بودند، به دليل اين است اقتصاد آنها به هم پيوسته است و شرکت هاي بين المللي اين مساله را دارند و از نظر فکري موضع گيري کردند و تا جاي که مورد تنبيه آنها قرار نگيرند با ايران همکاري کردند.

وزير کشور يادآور شد: دشمنان ، در مساله منطقه اي  فکر مي کردند مي توانند اقداماتي را انجام دهند اما مسايل سوريه در مسير خودش قرار دارد  و مسائل يمن به گونه اي پيش رفت که امارات با همه هزينه هاي که آنجا انجام داد و متحد عربستان شد مجبور شد نيروهاي خود را بيرون بکشد و خود عربستان نيز به نوعي به دنبال بيرون کشيدن نيروهاي خود از يمن است چرا که گمان مي کردند يمن ظرف يکي دو ماه سقوط مي کند.

رحماني فضلي اظهار داشت : در داخل نيز قيمت ارز به يک ثبات نسبي رسيده است و روبه کاهش است و قيمت کالاها گران است اما شيبي که افزايش قيمت هاي کالا داشت ثبات نسبي پيدا کرده است و رو به پايان است و در جلسه هماهنگي اقتصادي هر هفته قيمت ها کنترل مي شود و قيمت طلا و سکه به يک ثبات دست يافته است.

به گفته وي، در سياست داخلي نيز  وحدت و انسجام در کشور خيلي خوب و هماهنگ است و رسانه ها همراهي و همدلي با دولت و سياست هاي داخلي و خارجي خوب است و در مردم اين اميد ايجاد شده است که با وحدت و همدلي مي توان از سخت ترين شرايط عبور کرد.

وزير کشور گفت: دشمن مي خواست ايران را تهديد عملي کند و پهپاد خود را به مرزهاي ايران فرستاد که با ساقط شدن پهپاد ، دشمن متوجه شد ايران هم اراده و هم توان ايستادگي در برابر هر تهديدي دارند.

وي يادآور شد: از سوي ديگر کشتي نفتکش ايران را توقيف کردند اما نظام در برابر اين عمل غيرقانوني انگليس ايستادگي کرد و دشمن فهميده است  که قدرت براندازي ايران را ندارد.

رحماني فضلي به اشاره به سفرهاي ديپلماتيک به ايران ادامه داد : امسال رفت و آمدهاي ديپلمات در راستاي تقويت موضع با ايران زياد شده است و  روساي مختلف تماس تلفني با رئيس جمهوري ايران دارند و متوجه شده اند که با ايران بايد از سر منطق و عقلانيت و حفظ منافع ايران بايد صحبت کنند.

وي گفت : همه اين دستاوردها مستلزم اين است که وحدت ملي بيش از پيش تقويت شود و روحانيت و ائمه جمعه و تريبون ها در تقويت وحدت ملي نقش مهمي برعهده دارند.

رحماني فضلي با بيان اينکه اکنون کشور در جنگ اقتصادي با دشمن است ، افزود :  همه بايد از سياست ها و نظرات  مقام معظم رهبري پيروي کنند و دولت را به عنوان خط مقدم مقابله با جنگ اقتصادي دشمن با هر نظر مخالف  و موافق حمايت کنند و همه کمک کنند

کشور از اين شرايط با سربلندي عبور کنند.

 وزير کشور با اشاره به حضور خود در شوراي تامين چهارمحال و بختياري گفت : خوشبختانه همه مسوولان در اين استان دلسوزانه پيگير مسائل هستند و با همدلي و وحدت اين مسائل را پيش مي برند

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07