پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
وزير کشور:

انتصاب مديران ضعيف حرام است/ مساله آب را سياسي نکنيم

کد خبر: 42340 تاریخ انتشار: 1398/05/17
نمایش: 2247
اخبار
وزير کشور با تاکيد بر عنصر مديريت در تحقق توسعه اقتصادي گفت: مسئولان تصميم گير در برابر انتصابات مسئول هستند و حرام است اگر استانداري شخصي را که به ناتواني وي علم دارد را به عنوان مدير معرفي کند.
عبدالرضا رحماني فضلي روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي چهارمحال و بختياري گفت: انصافا مديران دولتي در کشور به توسعه چه نگاهي دارند؟ آيا به دنبال شايسته سالاري هستيم و يا اينکه نسبت به عنصر مديريت در مسير توسعه يافتگي غفلت ورزيده ايم.

وي با اشاره به عناصر توسعه اقتصاد تصريح کرد: در خصوص مواد اوليه، تکنولوژي و دست‌يابي به منابع هيچ محدوديتي در کشور وجود ندارد اما مهمترين بحث و عنصر در اين رابطه نحوه مديريت است.

رحماني فضلي ادامه داد: با وجود کاستي هايي و چالش هايي که در کشور وجود دارد اما اينکه چرا عده اي از مديران موفق هستند و عده اي عملکرد نامطلوبي دارند نيازمند بازنگري در عنصر مديريت است.

وزير کشور با بيان اينکه همه مناطق کشور با چالش عقب ماندگي تاريخي و عدم توازن و تعادل مواجه است، تصريح کرد: در حاليکه در قرن ۱۹ و ۲۰  بسياري از کشورهاي جهان در اوج پيشرفت و شکوفايي اقتصادي قرار داشتند ايران دچار حاکمان ناکارآمد بود و همين موضوع ايران را از قافله توسعه عقب انداخت.

رحماني فضلي ادامه داد: اين عقب افتادگي تاريخي تنها شامل استانهاي کمتر برخوردار نظير چهارمحال و بختياري نيست و همه استانها با چنين چالشي مواجه هستند.

وي همچنين ريشه عدم توازن و تعادل در کشور را در توزيع ناعادلانه منابع، جمعيت، و ثروت عنوان کرد و گفت: از زماني که نظام بودجه ريزي در کشور مبتني بر نظرات کارشناسي وارداتي شکل گرفت برقراري تعادل در کشور با چالش جدي مواجه شد.

رحماني فضلي ادامه داد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي نيز ساختارهايي در کشور شکل گرفت که اين عدم توازن و تعادل را تقويت کرد که نظام اداري، ساختار بودجه ريزي و نظام مالياتي کشور از مهمترين اين ساختارها به شمار مي رود.

وزير کشور با تاکيد بر توجه جدي به امر اقتصاد در کشور اظهار داشت: اقتصاد از منظر انساني، ديني، سياسي، قدرت ملي و ديدگاه هاي انقلابي امري بسيار مهم است که بايد بيش از پيش به آن توجه داشته و بر اين باور باشيم که براي دست يابي به اهداف والاي نظام جمهوري اسلامي بايد اقتصاد مقاومتي را در کشور بيش از هر زمان ديگري تقويت کنيم.

رحماني فضلي در بخش ديگري از سخنان خود به چالش هاي استان چهارمحال و بختياري و به ويژه مساله آب اشاره کرد و گفت: بطور کامل بر موضوع آب استانهاي اصفهان، يزد، خوزستان و اين استان اشراف دارم و معتقدم اين مشکلات بايد از مسير کارشناسي حل شود.

وي افزود: بايد به نظرات کارشناسي تن دهيم و از سياسي کردن مساله آب و استفاده هاي مقطعي از آن پرهيز کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07