پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
وزير کشور :

انتخابات امسال بايد به مانور قدرت و وحدت در کشور تبديل شود

کد خبر: 42343 تاریخ انتشار: 1398/05/17
نمایش: 2292
اخبار
وزير کشور با اشاره به در پيش بودن انتخابات مجلس شوراي اسلامي در سالجاري گفت : انتخابات امسال بايد به مانور قدرت و وحدت ملي تبديل شود.
عبدالرضا رحماني فضلي روز پنجشنبه در نشست صميمي با خبرنگاران به مناسبت هفدهم مردادماه روز خبرنگار در سالن جلسات شهيد مرداني استانداري چهارمحال و بختياري افزود: شرايط سياسي و اجتماعي کشور به گونه اي است که بايد امسال انتخابات به يک مانور قدرت و وحدت ، اتحاد و انسجام و مشارکت حداکثري تبديل شود و در شرايط امن و سالم نشاط سياسي ايجاد شود. 

وي تصريح کرد : براي همين اساس ، بنده در يک جلسه اي با عناصر اصلي اصولگرايان که دعوت خودشان کرده بودند و يک جلسه سه ساعت با حضور اصلاح طلبان حضور يافتم و در جلسه اي ديگري نيز با مستقلان شرکت خواهم کرد و در اين جلسه تمامي گلايه ها،  دغدغه ها ، پيشنهاد و حرفهاي گروه هاي سياسي را شنيدم.

وزير کشور گفت : نقطه  مشترک همه اين ها " رعايت قانون"  و " مشارکت حداکثري"  است ، که اين بسيار خوب است و  ممکن است نقاط افراق نيز در بين گروه هاي سياسي باشد که بايد پيگيري شود.

رحماني فضلي در خصوص کارت هاي هوشمند ملي نيز گفت : قيمت خدمات صدور کارت ملي از سوي مجلس شوراي اسلامي تصويب مي شود و هزينه صادرات کارت براي افراد به صورت مستقيم به خزانه وارد مي شود.

وي با اشاره به اينکه مشکل چيپ و کاغذ کارت ملي بزودي برطرف مي شود افزود : واردات چيپ و کاغذ با مشکل روبرو شده بود و اکنون وزارت دفاع در زمينه توليد اين چيپ هاي کارت هوشمند را توليد مي کند و از سازمان ثبت احوال قول گرفته شده است در زمان انتخابات همه کارت هاي ملي هوشمند صادر شود.

وزير کشور با اشاره به نقش کارت ملي در احراز هويت براي راي دهندگان در انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت : احراز هويت جلو 80 درصد از تخلفات را مي گيرد و کسي نمي تواند با شناسنامه ديگري يا زير 18 سال يا شناسنامه باطل شده راي دهد .

رحماني فضلي با رد ادعاي يکي از خبرنگاران نسبت به رخوت سياسي در کشور بيان داشت : وزارت کشور به عنوان متولي بستر سازي فعاليت هاي سياسي و احزاب  و ايجاد تسهيل براي اين فعاليت ها هيچ مانعي ايجاد نکرده است و خانه احزاب در زمان فعاليت بنده فعال شد و مجوز فعاليت در استانها نيز صادر شد و منشور گفت و گو نيز به تصويب رسيد.

به گفته وي، اينکه برخي از احزاب درخواست تجمع براساس قانون اساسي را مطرح کردند ، بنده نيز اين مساله را در دولت مطرح کردم و  تجمع براساس شرايط حزبي و  پذيرش امنيت از سوي برگزار کننده براساس قانون اساسي در دولت تصويب شد و 10 نقطه در تهران نيز مشخص شد و در استانها نيز اين مساله بايد از سوي شوراي تامين پيگير شود.

رحماني فضلي با يادآوري اينکه عده اي در نشست احزاب اعلام مي کردند به مجلس نشست آنها حمله شد ، افزود : در 6 سال اخير که بنده به عنوان وزير کشور فعاليت دارم ، هيچ نشستي سياسي در اين زمينه دچار مشکل نشد و اصطلاحاتي مانند " لباس شخصي " و " زور " و برهم زدن مجلس سياسي  اصلا وجود ندارد و تنها يک مورد در شيراز بود که تا انتهاي اين مساله نيز پيگيري شد.

وزير کشور گفت : همه دستگاه ها مربوطه در اين زمينه هماهنگ عمل مي کنند ، به طور مثال اگر برنامه 16 آذر روز دانشجو باشد ، بيش از دو هزار سخنراني بدون هيچ مشکلي برگزار مي شود.
رحماني فضلي يادآور شد: اکنون بيش از 200 حزب در کشور فعال است و رخوت سياسي در زمينه فعاليت هاي سياسي وجود ندارد.

وزير کشور با تبريک روز خبرنگار با اشاره به اينکه مدت ها در عرصه خبر در صدا و سيما فعاليت داشت،  افزود : خبرنگاران بايد به دنبال حقيقت و اطلاع رساني صحيح و موثق باشند و با وجود فناوري هاي جديد سرعت خبر نسبت به گذشته خيلي بالا رفته است.

رحماني فضلي 3 عنصر سرعت ، صحت و دقت را براي خبر مهم دانست و گفت : اکنون با فناوري هاي جديد سرعت خبر بالا رفته است، اما در برخي موارد صحت و دقت دچار مشکل شده است که در جهت شفاف سازي و آگاهي هاي عمومي تاثير منفي دارد چرا که اطلاع رساني دقيق نقش مهمي در داوري و تحليل مردم دارد و اطلاع رساني دقيق با اميد آفريني گره خورده است.

به گفته وي، نقش خبرنگاران در مبارزه با فساد و رانت خواري موثر باشد ، منوط به اينکه اطلاعات خبرنگاران دقيق و صحيح باشد چرا که ارقام و اعداد بار معنايي دارد و اگر اشتباه اطلاع رساني شود به اعتماد عمومي لطمه مي زند و خبرنگار بايد نسبت به همه مسال حجت داشته باشد.

رحماني فضلي نياز حوزه خبري را داشتن نظام جامع خبرنگاران دانست و گفت : اين نظام مي توانند مانند نظام مهندسي درجه بندي کند و خبرنگاران با تجربه و خبرنگاران تازه کار را تشخص دهد .

وزير کشور در خصوص پرسش خبرنگاران در باره مساله آب چهارمحال و بختياري نيز گفت : درباره آب خوزستان ، چهارمحال و بختياري ، اصفهان و يزد اشراف دارم و دغدغه هاي در اين زمينه وجود دارد که جلسه شوراي عالي آب ،

شوراي عالي امنيت ملي ، کارگروه ويژه آب در دولت همواره بحث زاينده رود به صورت کارشناسي و دقيق مورد بررسي مي شود و توصيه مي شود در اين زمينه آمار شبهه ناک به مردم داده نشود تا باعث ايجاد نگراني مردم نشود و عده اي به دنبال سوء استفاده از آن نشود.

به گفته وي، در دو روز سفر به چهارمحال و بختياري اين مساله نيز در نشست هاي مختلف مردم بررسي قرار گرفته است و اين نشست ها ادامه خواهد يافت.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07