پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري :

غار يخي چما کوهرنگ ساماندهي مي‌شود

کد خبر: 42361 تاریخ انتشار: 1398/05/20
نمایش: 1729
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: به منظور جلوگيري از بروز حوادث ناگوار، اعتباري براي فنس‌کشي، نرده‌کشي،ايمن سازي و ساماندهي محوطه غار يخي چما شهرستان کوهرنگ اختصاص داده شد.
اقبال عباسي روز يکشنبه در  ششمين جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان در سال جاري افزود: طي سال‌هاي گذشته و امسال چندين حادثه ناگوار در غار يخي چما کوهرنگ رخ داد که براي جلوگيري از وقوع حوادث بعدي اعتباري براي ساماندهي اين مکان گردشگري يا به اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و يا به يک دستگاه مشخص واگذار مي‌شود.

وي ادامه داد: ۱۸۰ ميليارد ريال اعتبارات فني و اعتباري براي رونق توليد و اشتغال به استان اختصاص يافته که تاکنون بخشي از اين اعتبار جذب شده است و مديران مربوطه بايد تا مهلت مقرر نسبت به جذب مابقي اعتبار اقدام کنند.

عباسي تصريح کرد: در همين راستا تصميم بر اين شد تا ۵۰ درصد اين اعتبارات در اختيار چهار دستگاه: شرکت شهرک‌هاي صنعتي، ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزي قرار داده مي شود تا به طرح هاي راکد، غيرفعال و يا طرح‌هايي که نياز به زيرساخت ها دارند کمک کنند.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: ۵۰ درصد مابقي اعتبارات و به ميزان ۱۰۰ ميليارد ريال از محل سهم اعتبارات استان ،۱۰۰ ميليارد ريال توسط بنياد برکت و نيز ۱۵۰ ميليارد ريال از محل بانک قرض الحسنه مهر بعنوان يارانه براي ساير طرح‌هاي غيرفعال و راکد و يا طرح هايي که اشتغالزايي مي‌کنند اختصاص دهند.

عباسي ادامه داد: تعدادي طرح هاي زيربنايي مرتبط با توليد و اشتغال نيز در کارگروه هاي مربوطه به تصويب رسيده بود امروز به تصويب شوراي برنامه ريزي رسيد.

در اين نشست همچنين در خصوص نحوه توزيع اعتبارات جاري براي تامين حقوق کارکنان دولت نيز بحث و بررسي شد و مقرر شد تا در رابطه با درخواست اداراتي که در اين خصوص اعتراض و گلايه دارند پيگيري شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06