پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

شهرکرد شهر خلاق داروهاي گياهي مي‌شود

کد خبر: 42376 تاریخ انتشار: 1398/05/23
نمایش: 2618
اخبار
مشاور امور بانوان وزير کشور گفت: با توجه به ظرفيت‌هاي بالاي استان چهارمحال و بختياري در حوزه گياهان دارويي مي توان شهرکرد را براي ثبت در يونسکو به عنوان شهر خلاق داروهاي گياهي معرفي کرد.
فريبا نظرى‌پورکيايي 23 مردادماه در نشست تخصصي بانوان فرهيخته، مديران و مشاوران امور بانوان دستگاه‌هاي اجرايي چهارمحال و بختياري با اشاره به تقدير وزير کشور از استاندار، اظهار کرد: اين امر نشان از مديريت خوب استاندار است، همچنين حسن توجه و باورمندي ويژه استاندار نسبت به بهره‎مندي مديريت زنان به نحو شايسته و توجه به شاخص‌هاي جنسيتي موجب اين تقدير شده است. 

نظري‌پور با اشاره به شبکه شهرهاي خلاق يونسکو و ايجاد آن در سال 2002، تصريح کرد: دو شهر ايران از جمله رشت به عنوان شهر خلاق خوراکي‌ها و اصفهان به عنوان شهر خلاق صنايع دستي در اين شبکه به ثبت رسيده است، پيشنهاد شد سنندج به عنوان شهر خلاق موسيقي ثبت شود که با توجه به ظرفيت‌هاي مطلوب در اين استان، مي‌توان شهرکرد را به عنوان شهر خلاق گياهان دارويي پيشنهاد داد. 

وي در خصوص مزاياي پارک‌بانوان، گفت: يکي از مکان‌هايي که مي‌توان در ميان زنان و کودکان دختر، افسردگي را کاهش و نشاط اجتماعي را افزايش داد پارک بانوان است. 

مشاور وزير کشور در امور زنان و خانواده با تاکيد بر ايجاد کلبه‌ها و خانه‌هاي بوم‌گردي در استان، بيان کرد: گرچه خانه‌هاي بوم‌گردي در اين استان ايجاد شده است ولي با توجه به ظرفيت اين استان در زمينه گردشگري و صنايع‌دستي اين امر ضرورت دارد. 

وي بيان کرد: پيشنهاد مي‌شود هيئت انديشه‌ورز زنان در استان انتخاب شود، همچنين دفتر امور بانوان مي‌تواند از راهنمايي‌ و کمک زنان توانمند استان استفاده کند. 

نظري‌پور گفت: در دو دهه اخير استراتژيک اشتباه در حوزه زنان به طور يک سويه در زمينه آموزش رخ داده است به طوري که مردان با اين حقوق آشنا نيستند و موجب شده يک شکاف بيش از حد در اين زمينه ايجاد شود. 

وي اضافه کرد: در بحث طلاق و آسيب‌هاي اجتماعي عدم توازن و شکاف آموزشي ايجاد شده که لازم است بر دفاتر امور بانوان اين امر تکليف شود که آموزش به زنان در راستاي آسيب‌شناسي انجام شود، زيرا بسياري از زناني که وارد حوزه کسب و کار مي‌شوند دچار برخي گرفتاري‌هاي مي‌شوند که در اين زمينه لازم است آموزش‌هايي ارائه شود. 

مشاور وزير کشور در امور زنان و خانواده با اشاره به ايجاد مرکز درماني جداگانه و ويژه براي کودکان و زنان در استان، تصريح کرد: اگر شرايط براي ايجاد مراکز سونوگرافي و MRI فراهم است اين امر با کمک خيران انجام شود، در غير اين صورت لازم است بخشي از اعتبارات به اين امر اختصاص يابد. 

وي با اشاره به بازديد صبح امروز از مدرسه طبيعت در شهرکرد، خاطرنشان کرد: اين ايده فوق‌العاده‌اي است که در ساير استان‌ها مشاهده نشده و به طور خاص نيازمند کمک هستند، اگر پروپوزالي براي آن تهيه شود مي‌توان شهرکرد را به عنوان شهر دوستدار کودک معرفي کرد، که در اين زمينه هشت شهر کشور شناسايي شده است، اگر اين علاقه‌مندي وجود دارد مي‌توان مکاتبه کرد تا اين امر محقق شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07