پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

ساخت و ساز غيرمجاز شهري موجب تضييع حقوق شهروندي مي شود

کد خبر: 42403 تاریخ انتشار: 1398/05/27
نمایش: 2281
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت:ساخت و سازهاي غيرمجاز به معناي نقض قوانين و ضوابط شهرسازي است و موجب تضييع حقوق شهروندي مي شود.
اقبال عباسي روز يکشنبه در جلسه کميسيون ماده ۵ چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: رعايت قوانين راه و شهرسازي ، توجه به ضوابط و پرهيز از نظر غير کارشناسي در تغيير کاربري ها همواره بايد مورد توجه مسئولان باشد.

استاندار در اين کميسيون با تأکيد بر اينکه دلايل تغيير کاربري هر زمين بايد موجه باشد، گفت: سعي شود تا جايي که امکان دارد بعد از تصويب طرح تفصيلي شهرها تغيير بر روي اراضي انجام نشود؛ شهرداران بدون دليل قانع‌کننده نمي‌توانند تصميمات شهردار و شوراي شهر قبلي را نقض کنند.

عباسي در خصوص رعايت خط آسمان در ساخت بنا ، خاطرنشان کرد: نظرات کميته فني در بحث تراکم ساختمان‌ مانند سايه‌اندازي، فضاي باز، تأمين پارکينگ و ... بايد در اين موضوع رعايت شود، اگر در گذشته تخلفي در اين خصوص صورت گرفته و اجازه ساخت و ساز بيش‌تر از حدمجاز به شخصي داده شده؛ نبايد اجازه دهيم اين مسئله تکرار شود.

وي، از  مجوز دارا بودن بناهاي مرکز استان ابراز رضايت کرد و گفت: نبود واحدهاي مسکوني غيرمجاز و حاشيه نشيني موجب متمايز کردن مرکز استان با ديگر استانهاي کشور شده است. 

همچنين در اين کميسيون مصوب شد براي واحدهاي مسکوني زير 200 متر حداقل يک واحد پارکينگ و براي واحدهاي مسکوني بالاي 200 متر 2 واحد پارکينگ بايد در نظر گرفته شود.

براي واحدهاي تجاري، خدماتي و درماني نيز براساس ضوابط شهرسازي بايد پارکينگ تأمين شود.

بررسي تغيير کاربري اراضي، تأمين پارکينک براي مجتمع‌هاي تجاري و خدماتي و رعايت خط آسمان در شهرسازي، در شهرهاي هفشجان، شهرکرد و ناغان از موارد مطرح شده در جلسه کميسيون ماده 5 استان بود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07