پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

چهارمحال و بختياري تا پايان کار دولت به شبکه ريلي کشور متصل مي شود

کد خبر: 42430 تاریخ انتشار: 1398/05/31
نمایش: 3023
اخبار
معاون امور اقتصادي و هماهنگي سازمان برنامه و بودجه کشور يکي از اولويت هاي دولت دوازدهم را توسعه حمل و نقل ريلي عنوان کرد و گفت: مرکز چهارمحال و بختياري تا پايان کار دولت تدبير و اميد به شبکه سراسري حمل و نقل ريلي ايران متصل خواهد شد.
سيد حميد پورمحمدي روز پنجشنبه در نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه چهارمحال و بختياري که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، تاکيد کرد: براي اين اقدام از طريق خط آهن مبارکه حداقل به 5 هزار و 500 ميليارد ريال اعتبار نياز است.

وي افزود: احداث خط آهن سراسري اصفهان به شهرکرد به اهواز به عنوان يکي از مصوبات سفر رئيس جمهوري و هيات دولت به چهارمحال و بختياري است که متاسفانه با تحريم ها مواجه و اجراي آن با کند تر شد.

پورمحمدي تصريح کرد: البته در پيگيري اخير با وزير راه و شهرسازي و استانداران چهارمحال و بختياري و خوزستان و رئيس صندوق توسعه ملي قرار شد اجراي راه آهن اصفهان يه شهرکرد به اهواز به صورت ويژه در دستورکار قرار گيرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود يادآور شد: با وجود بارش هاي 2.5 برابري چهارمحال و بختياري نسبت به ميانگين کشوري، اما همچنان بسياري شهرها و روستاهاي اين استان با مشکل آب آشاميدني مواجه است.

معاون امور اقتصادي و هماهنگي سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: توجه خاص به ظرفيت هاي گردشگري چهارمحال و بختياري به عنوان ديگر مصوبه سفر رئيس جمهوري و هيات دولت به شهرکرد ، جزو برنامه هاي اولويت دار است.

وي گفت: توسعه زيرساخت هاي روستايي به خصوص تامين مسکن نيازمندان و قشرهاي کم درآمد زير پوشش نهادهاي حمايتي از ديگر برنامه هاي مهم در چهارمحال و بختياري است.

پورمحمدي تاکيد کرد: توسعه جاده ها و رفع نقاط حادثه خيز چهارمحال و بختياري به ويژه در مسيرهاي ارتباطي شهرکرد به بروجن به لردگان به خوزستان و جاده هاي منتهي به مسجدسليمان و ايذه ضروري است.

وي افزود: ساماندهي عشاير و بهبود وضعيت ايلراه ها در چهارمحال و بختياري به عنوان ديگر مصوبه سفر رئيس جمهوري و هيات دولت به شهرکرد مورد توجه است.

پورمحمدي تصريح کرد: ارتقاي وضعيت مدارس، توسعه باغات مثمر در زمين هاي شيبدار، اجراي طرح هاي آبخيزداري و آبخوان داري و تکميل زيرساخت هاي منطقه ويژه اقتصادي چهارمحال و بختياري در تسريع روند توسعه اي اين استان نقش مستقيم ايفا مي کند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07