پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

۸ طرح محوري اقتصاد مقاومتي چهارمحال و بختياري تامين اعتبار شد

کد خبر: 42447 تاریخ انتشار: 1398/06/03
نمایش: 1631
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: در جلسه جمع‌بندي طرح‌هاي اقتصادي مقاومتي استان با حضور معاون امور اقتصادي و هماهنگي سازمان برنامه و بودجه کشور براي ۸ طرح مهم استان اعتبار مورد نياز در نظر گرفته شد.
اقبال عباسي روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به نشست روز شنبه در دفتر وزير راه و شهرسازي و در ادامه روز يکشنبه در دفتر سيدحميد پورمحمدي با حضور معاونين وزير راه و شهرسازي و رئيس بنياد مسکن کشور و تعدادي از مديران اجرايي اين استان اظهار داشت: در اين نشست که پيرو سفر روز پنجشنبه (۳۱ مرداد) رئيس سازمان برنامه و بودجه به استان برگزار شد، در خصوص تسريع در اجراي طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي استان مصوباتي به تصويب رسيد.

وي ادامه داد: در اين نشست ۸ طرح مهم و محوري اقتصاد مقاومتي استان تعيين و براي هريک از اين طرح‌ها يک مدير مربوطه انتخاب شد.

عباسي ، تکميل راه آهن مبارکه به سفيد دشت را از مهمترين اين طرح‌ها عنوان کرد و گفت: مقرر شد تا ۷۰۰ ميليارد تومان اعتبار براي اجراي اين طرح درنظر گرفته شود که اميد است با جذب به موقع اين اعتبار اين طرح در بهار ۱۴۰۰ به بهره برداري برسد.

استاندار چهارمحال و بختياري، تسريع در اجراي طرح آبرساني بن به بروجن را از ديگر مصوبات اين نشست اعلام کرد و افزود: مصوب شد تا اجراي اين طرح شتاب بيشتري بگيرد و در سال ۱۳۹۹ وارد مدار شود.

عباسي ، همچنين از اختصاص ۵ ميليون يورو اعتبار براي اجراي طرح راه آهن اصفهان- شهرکرد- خوزستان خبر داد و تصريح کرد:  مقرر شد تا مطالعات اين طرح ظرف دو ماه آينده انجام گيرد.

وي اجراي آزاد راه  شهرکرد- خوزستان با اعتبار ۲۳۰۰ ميليارد تومان، انجام تملک اراضي محور شهرکرد- بروجن- لردگان با ۱۰ ميليارد تومان اعتبار، طرح راهسازي محور فارسان- دشتک با تخصيص اعتبار ۳۰ ميليارد تومان و تسريع در تکميل محور شهرکرد- بازفت و شهرکرد- شلمزار- ناغان از ديگر مصوبات اين نشست است.

استاندار چهارمحال و بختياري اضافه کرد: اجراي طرح کنار گذر شمالي شهرکرد با ۵ ميليارد تومان اعتبار و احياي ايلراه هاي عشايري با ۱۰ ميليارد تومان اعتبار از ديگر تصميمات اين نشست به شمار مي‌رود.

عباسي، همچنين از اصلاح تفاهم‌نامه احداث واحدهاي مسکوني ويژه محرومان و روستاييان اين استان خبر داد و گفت: در تفاهم‌نامه جديد تعداد واحدهاي مسکوني احداثي از ۲ هزار واحد به ۲ هزار و ۴۴۶ واحد به تعداد شهداي استان افزايش يافت.

وي خاطرنشان کرد: همچنين در خصوص مطالعات روستاهاي در معرض خطر، دشت ديناران و توسعه باغات در اراضي شيب‌دار، توسعه گردشگري و مباحث آموزش و پرورش استان نيز اعتبارات قابل توجهي درنظر گرفته شد.

به گزارش ايرنا، معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه روز پنجشنبه هفته گذشته در نشست شوراي اقتصاد مقاومتي چهارمحال و بختياري به عنوان جانشين فرماندهي اقتصاد مقاومتي در اين استان شرکت کرد و از نزديک از طرح‌هاي اقتصادي اين استان ديدن کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06