پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار اعلام کرد:

چهارمحال و بختياري مقصد مناسبي براي سرمايه‌گذاري کشورهاي همسايه است

کد خبر: 42464 تاریخ انتشار: 1398/06/05
نمایش: 2010
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: اين استان به واسطه جاذبه هاي اقتصادي و پتانسيل‌هاي بيشمار در حوزه کشاورزي و دامپروري مي‌تواند مقصد مناسبي براي سرمايه‌گذاران کشورهاي همسايه باشد.
اقبال عباسي شامگاه سه‌شنبه در ديدار با سفير افغانستان و معاون رايزن فرهنگي کشور عراق افزود: اين استان در توليد هفت محصول کشاورزي نظير بادام، ماهيان سردآبي، عسل و قارچ دکمه‌اي در رتبه‌هاي برتر کشور قرار دارد که اين موضوع نشان از ظرفيت‌هاي قابل توجه کشاورزي و دامپروري در اين استان دارد.

وي ادامه داد: اين استان همچنين در زمينه صنايع توليدي از جمله موکت ظريف مصور، شرکت شيرخشک نوزاد پگاه، لوازم خانگي برفاب، صنايع تبديلي و بخش گردشگري مزيت‌هاي نسبي دارد که  هرگونه سرمايه‌گذاري در اين حوزه‌ها را توجيه‌پذير مي‌کند.

عباسي با اعلام آمادگي اين استان براي تقويت روابط تجاري با کشورهاي افغانستان و عراق، تصريح کرد: علاوه بر اينکه مي‌توان در حوزه پذيرش دانشجو در دانشگاه شهرکرد بسترسازي کرد بلکه پذيراي هيات‌هاي تجاري اين کشورها براي داد و ستد تجاري و تبادل تجارب هستيم.

🔸سفير کشور افغانستان نيز در اين نشست با اشاره به اشتراکات فرهنگي کشورهاي ايران و افغانستان، اظهار داشت: اين اشتراکات در نزديکي دو کشور نقش بسزايي داشته و مي‌توان از آن به عنوان يک فرصت براي برقرار روابط سازنده تجاري و اقتصادي بهره‌گيري کرد.

عبدالغفور ليوال افزود: شهرکرد نيز به واسطه شرايط مساعد اقليمي، آب و هواي مناسب و برخورداري از طبيعت بکر و ديدني مي تواند به عنوان يکي از مناطق پرجاذبه براي برقراري روابط علمي و تجاري مقصد فعالان اقتصادي و دانشجويان کشور افغانستان باشد.

🔸معاون رايزن فرهنگي کشور عراق نيز در اين نشست با اشاره به ظرفيت هاي گردشگري چهارمحال و بختياري افزود: اين منطقه مي تواند در حوزه توريست درماني حرف هاي بسياري براي گفتن داشته باشد.

محمدباقر حکيم تصريح کرد: گفته شده که امسال 4 ميليون گردشگر عراقي وارد ايران مي شوند و گردشگراني که با هدف توريست درماني به ايران سفر مي کنند دو برابر سالهاي گذشته شده که شهرکرد هم مي تواند گردشگران بسياري به خود جذب کند.

وي خاطرنشان کرد: همچنين مي توان با رايزني ها لازم بستر مناسب را براي پذيرش دانشجوهاي عراقي به دانشگاه شهرکرد فراهم کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06