پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

يکپارچه سازي اراضي و آبياري نوين بخش کشاورزي را متحول کرد

کد خبر: 42526 تاریخ انتشار: 1398/06/21
نمایش: 1746
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به جايگاه بخش کشاورزي در استقلال غذايي و خودکفايي کشور گفت: در دولت تدبير و اميد يکپارچه سازي اراضي و اجراي آبياري نوين بخش کشاورزي اين استان را متحول کرده است.
اقبال عباسي روز پنجشنبه در جريان ديدار وزير جهادکشاورزي از طرح هاي کشاورزي استان اظهار داشت: اين استان با اجراي آبياري تحت فشار در بيش از ۶۰ درصد از اراضي باغي و زراعي، رتبه دوم اجراي طرح آبياري نوين کشور را کسب کرده است. 

وي افزود: اين استان در حوزه کشاورزي و شيلات ، ظرفيت توليد ۲۵ هزار تن ماهي سردابي در سال را دارد که به قول وزير جهادکشاورزي ميزان صيد ماهي ۳ استان شمالي مازندران، گيلان و گلستان سالانه  تنها ۱۷ هزار تن ماهي استخواني در طول سال است و اين استان به اندازه ۳ استان شمالي ظرفيت توليد ماهيان سردآبي را دارد. 

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد : يک سوم توليد ناخالص داخلي استان مربوط به بخش کشاورزي است که در مقايسه با کشور که ۲۰ تا ۲۲ درصد است ، بيانگر ظرفيت و جايگاه مطلوب بخش کشاورزي در توليد ناخالص داخلي استان است. 

عباسي، با بيان اينکه ميانگين اشتغال کشور در بخش کشاورزي ۱۶ تا ۱۸ درصد است، افزود: اين در حالي است بخش کشاورزي ۲۲ درصد اشتغال استان را به خود اختصاص داده است و اين بخش از ظرفيت بالاي اشتغال برخوردار است. 

استاندار چهارمحال و بختياري با قدرداني از تلاش فعالان عرصه کشاورزي استان، تاکيد کرد: کشاورزان بعنوان سنگرداران واقعي اقتصاد کشور نقش بي بديلي در استقلال و عدم وابستگي کشور ايفا مي کنند. 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07