پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
معاون سياسي وزير کشور

حضور مردم در اين دوره از انتخابات حداکثري است

کد خبر: 42578 تاریخ انتشار: 1398/06/28
نمایش: 1949
اخبار
معاون سياسي وزير کشور و رئيس ستاد انتخابات کشور پيش بيني کرد حضور مردم در اين دوره از انتخابات نسبت به ۱۰ دوره گذشته بيشتر و حداکثري باشد.
جمال عرف روز پنجشنبه در نشست با جمعي از معتمدين و تشکل‌ها و سازمان‌هاي مردمنهاد، فعالان سياسي و نمايندگان اقشار مردم چهارمحال و بختياري افزود: تاکنون ۳۶ دوره انتخابات در کشور با حضور چشمگير مردم برگزار شده است، که ميانگين مشارکت مردم در انتخابات در اين دوره‌ها ۶۳ درصد بوده است و مردم نسبت به سرنوشت خود و مشارکت سياسي توجه لازم را دارند.

به گفته وي، در ۱۰ دوره انتخابات مجلس نيز ميانگين حضور مردم در پاي صندوق‌هاي راي بالاي ۶۰.۵ درصد بوده است و استانهاي زاگرس نشين در اين دوره‌هاي ميانگين مشارکت سياسي بيشتري نسبت به استانهاي ديگر داشته‌اند.

وي، مشارکت، سلامت، امنيت و رقابت را مهمترين مولفه‌هاي انتخابات دانست و گفت: متعمدين و فعالان سياسي و سازمانهاي مردمنهاد در افزايش مشارکت عمومي در انتخابات کشور نقش مهمي برعهده دارند.

معاون سياسي وزير و رئيس ستاد انتخابات کشور تاکيد کرد : اين دوره از انتخابات را ناظران بيروني و کساني که به هيچ تعهد و وعده‌اي پايبند نيستند ، خواهند ديد و ميزان ارتباط بين مردم و نظام سياسي و دولت را ارزيابي خواهند کرد و اگر مشارکت مانند دوره‌هاي گذشته باشد، بسياري از آرزوهاي آمريکاييها درباره ايران بر باد خواهد رفت و آنها بايد واقعيت نظام جمهوري اسلامي ايران را بپذيرند.

عرف ،با اشاره به تحولات اخير آمريکا نيز افزود : ترامپ به راحتي جان بولتون را کنار گذاشت چرا که نمي‌خواست حضور بولتن بيش از اين براي دولت آمريکا هزينه داشته باشد و تمام طرح‌هايي که جان بولتون و گروه B داشتند، با انسجام ملي در ايران برهم خورده است و آمريکا وقتي به تحريم افراد مي‌رسد يعني چيز ديگري براي تحريم ندارد و ايستادگي و مقاومت مردم ايران باعث نااميدي آمريکاييها شده است.

به گفته وي، مردم به سرنوشت خود حساس هستند و پيش‌بيني مي‌شود مشارکت مردم در اين دوره از انتخابات نسبت به ۱۰ دوره گذشته بيشتر خواهد بود.

معاون سياسي وزير کشور تاکيد کرد: مهمترين سياست‌هاي دولت دوازدهم تحت چند کليد واژه شامل آزادي، آرامش، امنيت و پيشرفت مطرح شد و محوريت سياست داخلي دولت بر محور اين ۴ کليدواژه است.

عرف ادامه داد : وزارت کشور موظف است زمينه آزادي‌هاي مدني در کشور را ايجاد کند و کميسيون ماده ۱۰ اجزاب متولي راهبري احزاب است که اين کميسيون فراقوهاي است که نمايندگان قوه مجريه ، قضاييه و مقننه در آن حضور دارند.

به گفته وي، تا قبل از قانون جديد بيش از ۲۵۰ گروه سياسي و حزب نام‌نويسي و ثبت‌نام کرده بودند که برخي از اين احزاب در ايام انتخابات شکل مي‌گرفتند.

وي گفت : تاکنون ۱۱۰ حزب سياسي در کشور خود را با قانون جديد تطبق داده‌اند و چندين حزب ديگر نيز در دستورکار قرار دارد و احساس مي‌شود در عمل گفت و گو و شنودي بين احزاب کم است.

به گفته وي، بايد زمينه را براي تحزب ايجاد کرد و اين را وزارت کشور دنبال مي کند و ۳ کميسيون کارگري و دانشجويي و اقوام زير مجموعه کميسيون زير مجموعه شوري امنيت وزارتخانه است.

معاون سياسي وزير کشور ادامه داد: در مساله دانشجويي با حضور معاونان دانشجويي وزارتخانه‌هاي علوم و بهداشت و درمان نشست‌هاي مختلفي پيگيري شد و مساله هاي دانشجويي پيگيري شد.

به گفته وي، در سال جاري  ۳ اولويت وجود دارد و يکي از اولويت‌ها با وجود تهديدات دشمن، تاکيد بر تقويت انسجام ملي در همه زمينه است و هيچ مساله اي نبايد برروي انسجام ملي تاثيرگذار باشد.

عرف يادآور شد: در مساله آب بايد همه نسبت به اسناد بالادستي و تصميمات شوراي عالي آب و قانون تمکين کنند و در نهايت اين بحثها نبايد شاکله اصلي انسجام ملي را برهم بزند.

به گفته وي، مسائلي که ناظر بر استان است مسووليت اش بر عهده نماينده عالي دولت در استان است و آنچه فرااستاني است در وزارت کشور پيگيري مي شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07