پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

تصميمي مبني بر تغيير تقسيمات کشوري وجود ندارد

کد خبر: 42583 تاریخ انتشار: 1398/06/30
نمایش: 2003
اخبار
مديرکل دفتر تقسيمات کشوري وزارت کشور، برخي از شايعات تغيير مرز استانها را بي پايه و اساس عنوان کرد و گفت: هيچ تصميمي مبني بر تغيير تقسيمات کشوري وجود ندارد.

سيد سعيد جلالي روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا افزود: بارها تکذيب شده است و بار ديگر نيز تکذيب مي‌کنيم که مرز بين استان‌ها و يا حتي مرزهاي داخلي استان‌ها دستخوش تغيير نشده و هيچ برنامه‌اي در اين خصوص وجود ندارد.

وي ادامه داد: در خصوص مرز چهارمحال و بختياري با استان‌هاي همجوار نيز هيچ موردي از تغيير و يا حتي تدقيق وجود ندارد و شايعاتي که در اين خصوص وجود دارد بي‌اساس و کذب است.

جلالي، در عين حال از شکل‌گيري بيش از ۱۰۰ ماموريت در خصوص تحولات تقسيمات کشوري در سال‌هاي اخير خبر داد و گفت: اين ماموريت‌ها در راستاي تحقق عدالت تقسيمات کشوري شکل گرفته که حاصل آن ارتقا مناطق به شهرستان و بخش و انتزاع و شناخت شهرها، روستاها، مزارع و مکان‌هاي تابعه آن بوده است.

مديرکل دفتر تقسيمات کشوري وزارت کشور همچنين با رد هرگونه شايعه در خصوص ايجاد استان جديد و يا تغيير نام استان‌هاي کنوني کشور افزود: پيشنهاد و يا تصميمي در خصوص ايجاد استان جديد و مطالعه و انگيزه‌اي در خصوص تغيير نام استان‌هاي کشور وجود ندارد.

وي تصريح کرد: نه تنها شرايط مطالعاتي در اين خصوص فراهم نشده است بلکه شرايط کنوني کشور اقتضا نمي‌کند استان جديدي ايجاد شود.

جلالي در خصوص نحوه تغيير نام استان‌هاي کشور نيز خاطرنشان کرد: در اين رابطه مجموعه انديشه‌ها، خردورزي‌ها و تفکرات مختلف به وزارت کشور ارائه داده مي‌شود، تا چنانچه در منطقه‌اي از کشور احساس عمومي و فرهنگي مردم با نام آن منطقه نتواند ارتباط برقرار کند کارگروه‌هاي مربوطه فعال و روند آن در جريان قرار داده مي‌شود.

وي اظهار داشت: بحث نامگذاري استان‌هاي کشور بحثي بسيار مهمي است و بايد مبين احوال اجتماعي، فرهنگي، تمدني، اقتصادي و معرفتي مردم آن منطقه باشد.

جلالي، با بيان اينکه در ارتباط با تغيير نام هيچ استاني تاکنون مطالعه‌اي صورت نگرفته است، افزود: مردم، نهادها و نمايندگان مردم مي‌تواند در اين خصوص نقش داشته باشند.

وي توصيه کرد تا با ورود به فصل انتخابات، داوطلبان انتخابات از مطرح کردن اموري در خصوص تقسيمات کشوري که ذهن مردم را مشوش و تهييج مي‌کند،خودداري کنند چرا که هيچ تغييري در سطح تقسيمات کشوري بين استاني و يا داخل استان‌ها وجود ندارد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07