پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

ارتقاء مسير توسعه صادرات چهارمحال و بختياري در دستورکار دولت است

کد خبر: 42628 تاریخ انتشار: 1398/07/07
نمایش: 1557
اخبار
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به ضرورت توسعه صادرات کالاهاي توليدي اين استان ،گفت: ارتقاء مسير توسعه صادرات در اين در دستورکار جدي دولت و تيم اقتصادي استان قرار دارد.

الله‌کرم نصيري روز دوشنبه در کارگروه توسعه صادرات چهارمحال و بختياري اظهار داشت: بايد با ايجاد راهکارهاي نوين، مسير توسعه صادرات در اين استان تسريع و ارتقاء يابد تا بازار هدف کشورهاي همسايه مستحکم و پايدار بماند.
وي تصريح کرد: بايد تلاش شود زمينه گسترش و تقويت راه‌هاي توسعه صادرات کالا و خدمات در کشورهاي مختلف افزايش يابد و اتاق بازرگاني استان  نيز بايد مشکلات بخش صادرات را شناسايي کند، تا راهکارهاي ممکن در سطح کلان مورد بررسي قرار گيرد.   

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: همه بايد تلاش کنند تا با توسعه صادرات کالا و خدمات بر اساس برنامه‌ريزي و آمار و اطلاعات دقيق و مباني اصولي و دقيق اقتصادي، توسعه صادرات در مسير ارتباط اقتصادي منطقه‌اي و بين‌المللي سوق داده شود.

نصيري، از استقرار شرکت توسعه صادرات استان در محل شهرک صنعتي شهرکرد در آينده نزديک خبر داد و گفت: با استقرار  اين شرکت در مرکز استان، امکان شناسايي ظرفيت‌هاي صادراتي در بخش صنعت، کشاورزي و صنايع دستي فراهم خواهد شد. 

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري بر ضرورت رونق فضاي کسب و کار و توليد در استان تاکيد کرد و اظهار داشت: بايد با بررسي‌هاي کارشناسي شده، موانع سر راه اين موضوع به خوبي شناسايي و زمينه برطرف شدن اين موانع را با همکاري و تعامل تمامي دستگاه‌هاي اجرايي فراهم کنيم.

وي ظرفيت صادرات کالاهاي غير نفتي چهارمحال و بختياري به خارج کشور را  قابل توجه برآورد کرد و گفت: در نيمه نخست امسال بيش از ۲۶ ميليون دلار صادرات شد و با پيش‌بيني مي‌شود در نيمه دوم امسال صادرات کالاي استان به حدود ۶۰ ميليون دلار خواهد رسيد.

نصيري، جامعه هدف صادرات کالاي استان به کشور عراق دانست و تصريح کرد: اميد است با استقرار شرکت توسعه صادرات در استان و دريافت مجوز تعدادي از کالاهاي استان به کشور روسيه در سالجاري تحولي در صادرات کالاهاي داراي شرايط  به خارج از کشور  ايجاد خواهد شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06