پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

مديران کل براي تسريع در روند اجراي طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي کمک کنند

کد خبر: 42712 تاریخ انتشار: 1398/07/25
نمایش: 3252
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياي اجراي مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتي را الزامي دانست و گفت:‌ مديران کل دستگاه‌هاي اجرايي اين استان براي تسريع در روند اجرايي طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي استان کمک و تلاش کنند.
اقبال عباسي شامگاه چهارشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتي چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: اطلاع‌رساني از ميزان پيشرفت طرح‌هاي اقتصاد مقاومتي استان به خصوص در بخش‌هاي راه و شهرسازي، آب، جهادکشاورزي، بنياد مسکن انقلاب اسلامي، صنعت معدن و تجارت و همچنين تعاون، کار و رفاه اجتماعي ضرورت دارد.

وي افزود: در اين راستا از ظرفيت بالاي رسانه‌هاي گروهي چهارمحال و بختياري در حوزه‌هاي مختلف بهره‌مندي لازم صورت گيرد.

عباسي تصريح کرد:‌ هم‌اينک علاوه بر فعاليت‌هاي مطلوب صورت گرفته در بخش‌هاي مختلف توسعه‌اي چهارمحال و بختياري، اما مديران مربوطه در اطلاع‌رساني ضعيف عمل کرده اند.

وي يادآور شد: براي اجراي طرح‌هاي مختلف چهارمحال و بختياري به خصوص راه‌آهن مبارکه – سفيددشت – شهرکرد، تامين مسکن ملي و محرومان، جاده‌سازي و رونق اقتصادي مسئولان وزارت راه و شهرسازي و سازمان برنامه و بودجه کشور همکاري بسيار مطلوبي داشته‌اند.

استاندار گفت: پس از سفر معاون رئيس‌جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور به شهرکرد بعنوان نماينده دولت در ستاد اقتصاد مقاومتي چهارمحال و بختياري حمايت‌هاي ويژه‌اي از طرح راه‌آهن مبارکه – سفيددشت – شهرکرد انجام و دستوراتي براي تسريع در روند اجرايي آن از سوي محمدباقر نوبخت صادر شد.

وي اضافه کرد:اين طرح در بخش زيرسازي در ۳ قطعه عمليات اجرايي دارد که قطعه نخست آن با شرايط مطلوب و ماشين‌آلات و امکانات کامل در حال احداث است.

عباسي تصريح کرد :مناقصه قطعه ۳ اين طرح انجام و پيمانکار مشخص و در محل مستقر شده است و براساس پيش‌بيني‌ها و توافق‌هاي صورت گرفته در سطح ملي و استاني قرار شده اين طرح تا در بهار ۱۴۰۰ افتتاح و بهره‌برداري شود.

وي اضافه کرد :راه‌آهن مبارکه – سفيددشت – شهرکرد به طول ۹۶ کيلومتر با هدف جابجايي بار و مسافر احداث و باعث ايجاد تحول در وضعيت بخش‌هاي مختلف چهارمحال و بختياري مي‌شود.

استاندار چهارمحال و بختياري در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: سال گذشته ۲۰۰ طرح هادي روستايي در چهارمحال و بختياري اجرا شد و امسال نيز ۱۰۰ طرح هادي در روستاهاي اين استان در حال اجرا است.

وي گفت: براي احداث هر واحد مسکوني در طرح احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکوني روستايي براي محرومان اين استان ۴۰۰ ميليون ريال تسهيلات بانکي ارزان‌قيمت و ۲۵۰ ميليون ريال کمک بلاعوض اختصاص داده شد.

عباسي تاکيد کرد: البته بايد علت ابلاغ نشدن بخشي از تسهيلات بانکي اين طرح به برخي شهرستان‌ها از سوي بعضي بانک‌ها به مديران عامل بانک‌هاي مربوطه در سطح ملي ابلاغ و پاسخ خواسته شود.

وي همچنين با اشاره به مانده بدهي مالياتي معوق ۸ هزار و ۴۰۰ ميليارد ريالي در چهارمحال و بختياري افزود: اين مبلغ برابر بودجه يک سال اين استان است.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد:‌ تمامي مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي اين استان موظفند براي وصول اين مطالبات همکاري لازم را با اداره کل امور مالياتي استان داشته باشند.

وي يادآور شد: مسئولان اداره کل امور مالياتي چهارمحال و بختياري نسبت به اطلاع‌رساني گسترده و عمومي براي وصول مطالبات و بدهي‌هاي مالياتي در استان اقدام کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07