پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار خواستار شد

زيرساخت‌هاي لازم براي ارتقاي شاخص‌هاي توسعه‌اي در چهارمحال و بختياري فراهم شود

کد خبر: 42748 تاریخ انتشار: 1398/07/30
نمایش: 2466
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به ضرورت توسعه پايدار گفت: فراهم کردن زيرساخت‌هاي لازم براي ارتقاي کمي و کيفي شاخص‌هاي توسعه‌اي در اين استان ضرورت دارد.
اقبال عباسي روز سه‌شنبه در کارگروه زيربنايي، توسعه روستايي، عشايري،شهري و آمايش سرزمين و محيط زيست چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: براي ارتقاي کمي و کيفي شاخص‌هاي توسعه‌اي استان بايد تمامي دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط همکاري لازم را داشته باشند.

وي افزود: تحقق اين هدف مهم باعث افزايش سرمايه‌گذاري، رونق اقتصادي، افزايش اشتغال، کاهش نرخي بيکاري و در نهايت جلوگيري از مهاجرت مردم چهارمحال و بختياري به استان‌هاي ديگر مي‌شود.

عباسي تصريح کرد: توجه به شاخص‌هاي توسعه شهري در بازنگري طرح‌هاي جامع شهرهاي چهارمحال و بختياري به طور جدي در دستور کار مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط باشد.

وي يادآور شد: بهره‌مندي از توان اعضاي سازمان‌هاي مردم نهاد، استادان دانشگاهي و رئيس دانشگاه شهرکرد به عنوان دانشگاه مادر چهارمحال و بختياري در کارگروه زيربنايي، توسعه روستايي، عشايري، شهري و آمايش سرزمين و محيط زيست استان مي‌تواند در بهبود وضعيت مصوبات نقش‌آفريني کند.

عباسي درخصوص طرح اصلاح حدنصاب اراضي مسکوني در شهر گوجان گفت: زمين‌هاي اين شهر که در زمان تفکيک و صدور پروانه حدنصاب لازم را دارند اما به دليل عقب‌نشيني اين حدنصاب را از دست مي‌دهند با توجه به وضعيت موجود تفکيک و تعيين تکليف شوند.

وي افزود: درخصوص زمين‌هاي تک‌موردي در شهر گوجان که متراژ آن‌ها پايين بوده و قابليت تجميع ندارند ،نيز بعد از انجام بررسي‌هاي بيشتر تصميم‌گيري شود.

وي تاکيد کرد: طبق قانون بايد ضوابط و قوانين براي صدور موافقت اصولي در زمين‌هاي دولتي بررسي شود.

اعضاي کارگروه زيربنايي، توسعه روستايي، عشايري، شهري و آمايش سرزمين و محيط زيست چهارمحال و بختياري در اين نشست کليات اجرايي ۱۲ طرح شامل پرورش گوسفند داشتي، گردشگري، بازنگري طرح جامع فرخ‌شهر و راه‌اندازي مرکز معاينه فني در فرخ‌شهر را تصويب کردند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07