پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار اعلام کرد

دانشگاه جامع فرهنگيان چهارمحال وبختياري داير مي‌شود

کد خبر: 42826 تاریخ انتشار: 1398/08/09
نمایش: 1523
اخبار
استاندار چهارمحال وبختياري با تاکيد بر توسعه علم و دانش گفت: راه‌اندازي و تاسيس دانشگاه جامع فرهنگيان يکي از اولويت‌ها و برنامه‌هاي استان است.
اقبال عباسي روز پنجشنبه در نخستين جلسه هيات امناي دانشگاه فرهنگيان استان که با حضور معاون دانشجويي دانشگاه فرهنگيان کشور برگزار شد، با اشاره به برنامه دانشگاه فرهنگيان در خصوص راه‌اندازي ۳۱ دانشگاه جامع فرهنگيان در کشور افزود: در فاز نخست اين طرح از سال آينده ۱۰ دانشگاه جامع فرهنگيان در ۱۰ استان کشور داير مي‌شود که يکي از اين استانها، چهارمحال و بختياري است.

وي تأکيد کرد: احداث دانشگاه جامع فرهنگيان براي تربيت نيروي انساني موردنياز در بدنه آموزش و پرورش بسيار مهم است و بي‌توجهي و کم‌کاري در اين مسئله مي‌تواند منافع استان را به عقب بياندازد.

وي با اشاره به مشکلات اقتصادي و بيکاري استان ، اظهار داشت: فعال کردن اين دانشگاه بايد در اولويت طرحها و برنامه‌هاي علمي و دانشگاهي استان قرار گيرد.

استاندار چهارمحال و بختياري گفت: هم‌اکنون زمين براي راه‌اندازي اين دانشگاه در نظر گرفته شده است و بايد برنامه و طرح اوليه راه‌اندازي اين دانشگاه در شوراي برنامه ريزي استان تصويب و هرچه سريعتر تملک زمين انجام شود.

عباسي اظهار داشت: با توجه به مشکلات و کمبودهاي دانشگاه فرهنگيان استان در اين جلسه مصوب شد، تا زمان ايجاد دانشگاه جامع فرهنگيان در استان به منظور تامين فضا و امکانات از ظرفيت مراکز آموزشي اداره کل آموزش و پرورش استان در اختيار دانشگاه فرهنگيان قرار  داده شود .

وي ، بر جذب دانشجو معلم بر اساس بومي‌گزيني تاکيد کرد و گفت: به دليل پراکندگي شهرستانهاي استان از نظر جغرافيايي، بايد از ظرفيت بومي هر منطقه براي آموزش و پرورش آن منطقه استفاده کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07