پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار چهارمحال و بختياري:

عرضه و تقاضاي بازار بايد مديريت منسجم‌تري داشته باشد

کد خبر: 42831 تاریخ انتشار: 1398/08/11
نمایش: 1639
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: عمده مشکل دراختلال عرضه و تقاضا بازار ،نبود مديريت منسجم در سيستم توزيع است که بايد ساماندهي شود و اين مديريت منسجم شود.
اقبال عباسي روز شنبه در جلسه ستاد تنظيم بازار اين استان با بيان اينکه کالاهاي اساسي به اندازه کافي در استان ذخيره شده است، گفت: چنانچه افرادي در نحوه توزيع و عرضه اين کالاها خللي ايجاد کنند، متوليان امر موظفند آن‌ها را شناسايي و براي برخورد به مراجع قضايي معرفي کنند.

عباسي با بيان اينکه ميزان مصرف شکر در ماه‌هاي خرداد، تير و مرداد بايد بررسي شود، خاطر نشان کرد: از اين به بعد حواله‌ها براساس مصرف نرمال سه ماهه صادر و متناسب با ظرفيت توليد، شکر به توليدکنندگان اختصاص يابد.

وي با اشاره به اينکه مديريت شهري در چهارمحال و بختياري ظرف مدت يک ماه بايد نسبت به جذب و توزيع لاستيک اقدام کند، ادامه داد: در غير اين صورت روند جذب و واگذاري لاستيک جابه‌جا مي‌شود، همچنين لازم است پيگيري‌هاي لازم جهت افزايش سهميه لاستيک استان صورت گيرد.

وي خاطرنشان کرد: معمولا مشکلي در تامين کالا نداريم بلکه در توزيع آن است که به مشکل برخورد مي‌کنيم، براي مثال سال گذشته درخصوص ميوه شب عيد کمبودي در استان وجود نداشت، اما توزيع آن مناسب نبود، بنابراين با تدابير لازم در توزيع به ويژه در مناطق پر ازدحام ، از ايجاد صف‌هاي طولاني جلوگيري شود.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به دستورالعمل وزارت جهادکشاورزي مبني بر ذخيره‌سازي ۱۵۰ هزار تن نهاده دامي شامل ذرت ، سويا و و محصول جو در انبارهاي استان تصريح کرد: اميد است مسئولان متولي از ظرفيت انبارهاي بخش خصوصي نيز براي اين ذخيره سازي استفاده کنند. 

عباسي، ذخيره‌سازي کلي نهاده خوراک دامي از سوي دولت در نيمه دوم امسال را  اطمينان بخش و باعث متعادل ماندن قيمت گوشت قرمز و سفيد در استان دانست و گفت: اين عمل در تامين مواد پروتئيني و اقلام پرمصرف مردم اهميت خاصي داشته و دارد.

عباسي با تاکيد بر متعادل سازي سهميه آرد نانوايان عنوان کرد: براي تعيين قيمت نان از ميانگين قيمت نان استان‌هاي همجوار استفاده و براي جلسه سياستگذاري آرد و نان مباحث مربوط به سهميه، سامانه، قيمت و نحوه پخت نان آزاد پز و دولتي، بررسي شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06