پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار تاکيد کرد:

پرداخت تسهيلات اشتغالزايي نرخ بيکاري چهارمحال و بختياري را کاهش داد

کد خبر: 42840 تاریخ انتشار: 1398/08/12
نمایش: 1898
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: پرداخت تسهيلات اشتغالزايي سال گذشته در کاهش نرخ بيکاري سال‌جاري نقش‌آفريني کرده است.
اقبال عباسي شامگاه يکشنبه در کارگروه اقتصادي، اشتغال و سرمايه‌گذاري چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: ‌سال گذشته بيشترين سهم تسهيلات ارزان‌قيمت اشتغالزايي روستايي عشايري به اين استان اختصاص داشت.

وي افزود: افزايش اعتبارات منابع مختلف چهارمحال و بختياري از رديف‌هاي ملي و استاني هم در افزايش اشتغال و کاهش نرخ بيکاري استان نقش داشته است.

عباسي تصريح کرد: در اين مدت سعي شد تا از ظرفيت‌هاي ملي و استاني و تريبون‌هاي مختلف براي افزايش اعتبارات و ارتقاي کمي و کيفي وضعيت طرح‌هاي چهارمحال و بختياري بهره‌گيري شود.

وي يادآور شد: با وجود تمامي چالش‌هاي موجود بر سر راه پيشرفت و توسعه کشور و چهارمحال و بختياري، اما با تلاش‌هاي صورت گرفته از سوي مسئولان استان وضعيت اشتغال بهبود، بيکاري کاهش و امور اقتصادي رونق يافت.

رئيس کارگروه اقتصادي، اشتغال و سرمايه‌گذاري چهارمحال و بختياري اظهار داشت: مسائل اقتصادي، اشتغالزايي و سرمايه‌گذاري لازم و ملزوم همديگر است.

وي گفت: در همين راستا توجه به اين ۳ عامل مهم بايد به طور جدي در دستورکار مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي چهارمحال و بختياري قرار گيرد تا بتوان موانع موجود در مسير توسعه را حذف کرد.

عباسي تاکيد کرد: مسئولان سازمان مديريت و برنامه‌ريزي چهارمحال و بختياري، آمار مرتبط با وضعيت اشتغال، بيکاري و امور اقتصادي استان را از طريق رسانه‌هاي گروهي براي مردم تشريح و اعلام کنند.

🔸با تلاش‌هاي صورت گرفته از سوي مسئولان چهارمحال و بختياري و توجه ويژه ‌دولت تدبير و اميد به مناطق کمتر برخوردار ، نرخ بيکاري اين استان از ۲۰.۲ درصد سال ۱۳۹۵ به ۱۷.۴ درصد در سال گذشته و ۱۳.۹ در تابستان سال‌جاري کاهش يافت.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07